Tuesday, August 2, 2022

Vakantietijd

Onze koffers staan gepakt, morgenochtend vliegen we naar Canada. We hebben familie in Ontario en Vancouver en ze verheugen zich op onze komst. Er worden al veel uitstapjes voor ons bedacht. Vandaag nog gewerkt en daarna mijn koffer ingepakt. Nog een hele kunst als je maar beperkt mee kunt nemen. Als we gaan kamperen kan er altijd een kratje boeken mee en een kratje handwerkspullen...Je moet tenslotte kunnen kiezen! Nu is dat wat lastiger en wil ik ook niet iets dat bijna af is in mijn koffer stoppen. Stel je voor dat je koffer ergens blijft steken.

Na de Vierdaagse moest er nog een breiwerk af, voordat we morgen kunnen vertrekken. Ik had het patroon van een shawl getest voor Ateliersopra en aangezien zij op de Knit & Knot Beurs staat in Tilburg op 8 en 9 augustus was het fijn als de shawl mee kon.

info over de beurs: https://knitenknot.nl

De afgelopen jaren heb ik al meer met de handgeverfde garens van https://ateliersopra.com gebreid en ik heb ze allemaal bij elkaar gezocht en op mijn fotogenieke bankje in de tuin gelegd.

Daarna lagen ze binnen op tafel en dat werd door onze Hope zeer gewaardeerd. Ze weten vanaf dag 1 al mijn quilts, quilts in mandjes en mijn breiwerken zeer te waarderen. Daar maak je natuurlijk wel vrienden mee. En als ik ga zitten en mijn breiwerk op pak? Dan zit deze jongedame meteen op schoot. Broertje Nacho ligt dan in de buurt...Zo gezellig.

Maar nu op naar Canada! Reuze veel zin in, ik hoop mijn reisverslag ook hier te schrijven, welliswaar vanaf mijn iPad, dat vind ik vooral wat lastiger met de afbeeldingen, maar het komt vast wel goed. Natuurlijk staat een bezoekje aan een quiltwinkel en wolwinkel op het programma en ik hoop een Canadese vulpen te scoren.

Mijn Canadese tante waarschuwde ons dat we er op voorbereid moeten zijn dat Toronto Airport a nightmare is...waarop ik een berichtje terugstuurde dat we daar alvast ervaring mee gaan op doen op Schiphol. Gelukkig hoorde ik deze week ook wat positieve berichten over de wachttijd bij de security... Ons doel is onze vlucht halen. En ach, in de Efteling sta je een uur in de rij voor een ritje van 1 minuut, wat is dan 3 uur voor een vlucht van 8 uur?.. Ik heb een breiwerkje voor in de rij...

Groet, Françoise

4 comments: