Sunday, May 5, 2019

Hoogste tijd voor mijn Dear Friends

 Vijf jaar geleden begon ik aan mijn variatie van de Dear Jane, genaamd Dear Friends. Blokken waarin lapjes gebruikt worden van vrienden, restjes uit mijn voorraad, blokken uit de originele quilt en blokken uit andere projecten.

Twee jaar lang heeft dit project stil gelegen, maar gisteren heb ik de spullen weer eens bij elkaar gezet. Even zoeken waar ik ook alweer gebleven ben, blokjes in wording...
Waar zijn in hemelsnaam de punten die ik toch echt al gesneden had voor een zijde...
Heel veel overhoop gehaald en nu bezig om de administratie van de blokjes bij te werken...
Dear Friends 026  B-9 Tinker Toy
 Het is echt veel verstandiger om een project als dit niet zo lang in de kast te laten liggen, het kost zo veel tijd om weer de draad op te pakken, maar goed ik heb hem weer gevonden en maakte gisteren blokje nummer 28. Even een makkelijke voor het goede gevoel...
Dear Friends 027 B-2 Sweet Tater Pie
 Meteen maar even mijn blog bijwerken en ben weer helemaal geïnspireerd door al die leuke lapjes. Ook spookt er al een paar weken een ander (nieuw) project door mijn hoofd. En terwijl ik gisteren door mijn restjes bakken roerde, groeide ook dat idee uit.
Dear Friends 028 M-12 Hopscotch
Gauw opschrijven, want ik mag er nog niet aan beginnen...eerst wat applicatierwerk doen en een column schrijven voor Quilt & Zo. Daar ga ik morgen voor zitten, het onderwerp heb ik, nu nog op papier.
Nu eerst dit digitale dagboek bijwerken met oude en een recent blokje van mijn Dear Friends.
Even zonder verhaal, die moet ik nog even ergens opduikelen.

Quiltgroet,
Françoise


1 comment:

  1. Ik weet nog dat je er mee bent begonnen. Idd al een hele tijd geleden.

    ReplyDelete