Sunday, May 26, 2019

Wandelen en inspiratie

Voordat we vandaag weer op pad gaan om onze kilometers te maken, is er nog tijd voor een blogje en wat ontwerptijd. Er spookt vanaf heel vroeg deze ochtend een patroon door mijn hoofd. Dat moet er zo dadelijk maar eens even uit.

Vorige week liepen Mr. X en ik vanuit Vught naar Boxtel (met omweg om aan de kilometers te komen). We gingen naar het Oertijdmuseum. We rijden daar wekelijks langs en waren er nog nooit geweest. Vanuit de auto zie je de dino's staan in het bos en we wilden ze nu wel eens van dichtbij bekijken.
Eerlijk gezegd viel het ons wat tegen, binnen was het interessant, buiten wat minder...Het zal wel met de leeftijd te maken hebben. We waren er dus sneller klaar dan verwacht en gingen weer op weg naar huis. Goede timing want we waren voor het onweer thuis.
Landgoed Eikenhorst
Je moet onderweg goed opletten waar je loopt: soms boomwortels, kuilen in de weg, maar ook rupsen. Aan een struik hingen lange draden vol met rupsen, op weg naar boven. We waren gelukkig oplettend, je zal ze maar in je gezicht krijgen...Brrr.
Heel veel rupsen aan een draadje
In Boxtel liepen we langs een tuin met naald en draad, daar moesten we natuurlijk ook even een foto van nemen. Woonhuis en atelier van een coupeuse.

Dat was allemaal vorige week. Gisteren keek ik naar de tuin: zucht, daar moet/wil ik nog zoveel in doen. Gisteren keek ik naar de stapel schone was: zucht, die moet/wil ik nog opvouwen...
Maar blessures verhinderen daar enige daadkracht in. Het gaat inmiddels veel beter met mijn schouder, al is het beter als mijn muis nog even links blijft liggen. Naast de pijnlijke rechterschouder werd ik vorige week aan mijn linkerhand geopereerd: in mijn handpalm zat een cyste. Niet een echt praktische plek, dus deze moest eruit.
In plaats van een cyste heb ik nu vijf hechtingen en een pleister (en natuurlijk nog enige gevoeligheid), daar kun je dus ook niet mee de tuin in of de was opvouwen.

Ik voelde mezelf heus een beetje zielig en vond dat ik een oppepper had verdiend. Op naar 's-Hertogenbosch met wat geld in mijn portemonnee op te verbrassen. (ik heb toch een gat in mijn hand :-) )
Hier de buit:
1. Een bakboek, lekker om te lezen en binnenkort wat uit te maken
2. Bij mijn favoriete theewinkel, Simon Levelt, even mijn favoriete thee gehaald. Een theeplantje als cadeau.
3. Gevaarlijke winkel: Dille & Kamille, wat nieuwe lepels en bakplaten voor de pizza.
4. Op de markt een bos pioenrozen. Die blijven toch prachtig. Toen ik de nog de winkel in Den Bosch had kwam ik elke zaterdag op de markt en kocht ik bloemen. Uiteraard ging ik naar mijn eigen kraam en wat leuk dat je dan herkend wordt.
5. Tot slot nog even naar de quiltwinkel. Ik mocht twee lapjes kopen voor mijn nieuwe ontwerp: 1 oranje en 1 groene (later meer hierover). Natuurlijk was het niet: even twee lapjes en weer weg. Ik kon zo aanschuiven bij de bee voor een kopje thee en een gezellig praatje. Dames, het was leuk jullie te ontmoeten. 

De buit

De lapjes nog even in beeld
Nu aan de slag met de wandelroute van vandaag; met een omweg naar Den Bosch. Daar nog wat doelen: telefoonabonnement voor het kind (ja, ja bijna middelbare school...), 
En als er nog tijd over is voordat we vertrekken: beetje was opvouwen en aan de slag met mijn quiltontwerp.

Fijne dag,
Françoise

1 comment:

  1. Gezellig om even weer bij te kletsen......
    Moest je maar eens wat vaker doen.
    Succes met lopen, het zal druk zijn in het Bossche Broek vandaag. De laatste Maria-maand dag en de Vestingloop, dus veel wandelaars.
    Ik blijf maar lekker op mijn dakterras, heb mij metertjes wel gemaakt deze week.

    ReplyDelete