Monday, August 8, 2022

Canada 7 augustus, dag 5

Toen ik door mijn foto’s scrolde, zag ik dat ik zondag alleen foto’s maakte van Mr. X in het zwembad en van het heerlijke eten. De foto’s van het zwembad kan ik niet plaatsen, dat zal hij niet goed vinden. Dat er zo af en toe wat over hem geschreven wordt, dat is prima, maar de foto’s houden we privé. En dat doe ik ook met de andere familie foto’s.

De dag begon weer met een stevige wandeling van zo’n 5 km. De afstand is uiteraard geen probleem, maar o wat was het weer warm en vochtig. Ik kon mijn shirt uitwringen. Maar het zwembad wachtte na afloop voor een verfrissend rondje en daarna was er een heerlijk ontbijt. Quiche met een salade en nog wat vers fruit. En dat alles in de tuin onder de parasol met goed gezelschap. 

De rest van de dag was rustig, met een paar mensen nog een korte broek scoren voor Mr. X. Van zijn koffer nog niets te bekennen en we hebben inmiddels al meer gegevens over zijn koffer kunnen invullen. Wat zit er allemaal in, is er een code om de koffer te openen, staan er initialen op de koffer etc. Ons huisadres, extra telefoonnummers etc. Ondertussen bewaar ik alle bonnetjes van wat we kopen…

‘s Avonds uit eten in downtown London bij Waldo’s. Als je daar voor de pasta kiest, kun je deze vervolgens zelf samenstellen: vlees, groente, pasta en saus. Leuk concept.



Zelf koos ik voor de vegetarische saté. Spiesjes met courgette, asperges, rijst en saté saus. Natuurlijk heel andere saus dan thuis, maar het idee spreekt me ook voor thuis aan. Een licht hoofdgerecht dus.

Het voorgerecht heb ik overgeslagen, zodat er nog wat ruimte overbleef voor een toetje. Nou, dat was een goede keuze: de chocolade mousse was heerlijk.

Verder hebben we deze dag ontzettend gelachen met elkaar. Echt helemaal slap liggen van de lach en blij dat er een toilet in de buurt is. Het is niet uit te leggen waarom we zo gelachen hebben, maar ik moet nu weer lachen en ook duurde het even voordat ik kon slapen gisteren. Ik moest het echt van mij af zetten om te kunnen slapen.

Verder is sok 1 bijna af, nog een klein stukje. Ik brei rustig verder. Vandaag reizen we weer terug naar Georgetown, natuurlijk via een toeristische route. We komen door Stratford en ik heb gevraagd of we ook via St. Jacobs kunnen rijden. In dit gebied wonen veel Mennonieten en zijn er dus quiltwinkels…Ik heb begrepen dat we daar heel, heel hard langs gaan rijden, maar dat zullen we nog wel eens zien.

Groet, Françoise 



2 comments:

  1. Nou, ik zou die auto lekker laten stoppen en wat lapjes scoren. Maar helaas, je hebt niet altijd de tijd aan jezelf hè. Dit is voor mij weer bekend gebied. Ik Geniet dus mee.

    ReplyDelete
  2. Helemaal gelijk heb je geen prive foto's. Doe ik zelf ook nooit op insta. Ohh gut nou ga voorin zitten, kan je iig aan de handrem trekken als er een quiltwinkel in zicht is.
    Fijne dag, ik mag weer aan het werk na mijn vakantie.
    Groetjes Coby

    ReplyDelete