Sunday, August 14, 2022

Canada 13 augustus, dag 11

 Zaterdag was bedoeld als rustdag. Maar natuurlijk werd er wel iets ondernomen. Mr. X was nog op missie voor een paar nieuwe sneakers. Hij had mooie gezien tijdens onze eerste shop actie, maar toen hebben we ze niet gekocht. Ondertussen al op diverse plaatsen gekeken, online gezocht, maar niet gevonden. Dus op naar een Premium Outlet…hup in de auto. Ik neem standaard mijn breiwerk mee, met de afstanden hier is dat de moeite waard.

De dag begon op het balkon in het zonnetje. Heerlijk met koffie en een doughnut. Mocht je je afvragen hoe de koffie smaakt: nou net zoals thuis wanneer je Nespresso cups gebruikt. De koffie onderweg kan wel wat anders smaken, maar dat hoort erbij. Ander land, andere gewoonten.

Eerst dus naar de outlet (denk hierbij aan vergelijkbare winkels als de outlet in Roermond, zelfde merken, zelfde sfeer, soms een rij bij een duur merk). Hier konden we de juiste schoenen niet vinden. Helaas.

We vervolgden onze weg richting Lake Ontario om iets van de omgeving te zien, stapten even uit in Oakville. Een plaatsje aan het meer met veel grote en nog grotere huizen. Goed onderhouden tuinen met veel bloeiende hortensia’s.

Ik zocht nog even een wolwinkel op…kunnen we daar ook nog naartoe? Geen idee soms of de winkel wel in de buurt is…maar deze was op de route. Een winkel die zeker de moeite waard was. Alle Canadese garens hingen bij elkaar, dus ik heb alleen daar tussen iets uitgezocht. Er zaten een paar dames te breien en ik vroeg natuurlijk wat ze aan het maken waren en zo raakten we aan de praat. Een van de dames was ooit in Nederland geweest en onder de indruk van onze tulpenvelden en Den Haag. De andere dame heeft Nederlandse voorouders: we hadden het over dropjes, speculaas en de snoeptrommel bij haar opa en oma.

Ik kocht 1 streng garen en terwijl ik best lang binnen was (in de ogen van de drie wachtende mannen) had Mr. X ruim de tijd om nog een paar winkels op te zoeken waar ze mogelijk nog een paar schoenen voor hem hadden…Op naar de volgende shopping mall.

We wandelden rond, zagen schoenen: helaas niet in zijn maat en kwamen ook nog een boekwinkel tegen. Indigo is een grote boekwinkel met ook aanverwante artikelen voor in huis. Boeken en cadeaus in een. Een goed concept om verschillende doelgroepen binnen te halen. Zoals altijd zocht ik de Crafts section op.  Meestal valt dat wat tegen en staan er alleen beginners boeken, maar nu vond ik een boek dat op mijn lijstje stond: Knitting handbook van Vivian Høxbro. Het gaat over modular knitting. Ik zie duidelijk de relatie met patchwork en daardoor heel interessant. Nieuwe inspiratie genoeg.


En ja, eindelijk vonden we schoenen voor Mr. X. Andere dan hij in gedachten had, maar ook deze sneakers zijn apart en helemaal naar zijn zin. Een vakantie verwennerij, want er zaten geen schoenen in zijn koffer…De één een vulpen en garens, de ander een paar schoenen.


Weer terug aten we iets simpels en breide ik verder op het balkon. Een heerlijke avond om buiten te zitten en net voor het donker werd had ik mijn sokken af. Op tijd om nog punten te verdienen voor de competitie. Nu verder met het vorige paar en mijn applicatie werk.


Groet, Françoise 




1 comment:

  1. Fijn dagje toch. Kan me zo voorstellen hoe mr. X zich voelt. Mijn zoon zou deze schoenen ook geweldig vinden. Ben benieuwd naar morgen.
    Groetjes Coby

    ReplyDelete