Wednesday, August 10, 2022

Canada 9 augustus, dag 7

 Vandaag was een reisdag. Op naar een volgende familiebezoek in een zuidelijk puntje van Ontario, Port Lambton. Deze keer familie van mijn kant. Een broer van mijn moeder emigreerde in 1972 naar Canada. Hij en zijn Canadese vrouw hebben tot hun pensioen in Toronto gewoond en gewerkt, maar nu hebben ze uitzicht over de St. Clair River en aan de overkant kun je de Verenigde Staten zien liggen.

Eerst onze huurauto ophalen en dat kost altijd meer geld dan je aanvankelijk dacht. Extra betalen voor een tweede chauffeur, de verzekering en als je niet oppast ook nog een upgrade. Alles gelukt en ik installeerde me achterin met mijn breiwerk. De tweede sok schiet lekker op, het kantpatroon ken ik inmiddels uit mijn hoofd en met een gezellig muziekje rijden we in de zon naar het Zuiden.


Mr. X is een goede navigator en waarschuwt op tijd voor een bocht in de weg of een kruising waar we voorrang moeten verlenen. Hij behoudt het overzicht en zorgt voor de mooiste routes. We rijden niet alleen over de snelweg, maar ook “binnendoor”. Af en toe een auto, veel boerderijen en nog meer land. Soms wat huizen bij elkaar aan een kruising met een kerk, soms een iets grotere plaats met een station en we hebben een stop bij Tim Hortons voor koffie.


De lunch hadden we al bij Wendy’s. De salade daar was heerlijk.
Uiteindelijk konden we niet verder rijden, we waren bij de rivier aangekomen, nog een klein stukje naar links om bij het huis van mijn oom en tante komen.

Hun huis is prachtig gelegen aan het water, je ziet de boten langs komen, groot en klein en in de verte de lichtjes van de huizen aan de overkant. De grens tussen Canada en de VS loopt door het water. Je zou zeggen we gaan nog even naar de overkant met de veerpont, maar dan hadden we natuurlijk eerst onze visa moeten regelen…


Nieuwe avonturen vandaag. De mannen gaan golfen en de dames op zoek naar fabrics and yarn.

Groeten, Françoise 



2 comments:

  1. wat een schitterende plek om te wonen, genieten maar knuf

    ReplyDelete
  2. Ik ben benieuwd of je nu leuke winkels gaat vinden? Veel plezier.

    ReplyDelete