Friday, August 12, 2022

Canada 10 augustus, dag 8

 Deze keer schrijf ik mijn blogje alvast ‘s avonds. We moeten er namelijk vroeg uit voor een nieuwe avontuurlijke dag…

Vandaag gingen de heren golfen met familie uit de buurt. De heren staan er hier al helemaal klaar voor, nog even een blik over het water. Het belooft een mooie dag te worden, niet te heet, vooral niet te vochtig en weinig wind.

Als de heren op pad zijn heb ik nog even een uurtje voor mezelf. Ik brei nog heerlijk even een uurtje aan mijn sokken, zittend op het terras met veel fluitende vogeltjes in de buurt en schepen op het water.

Daarna gaan de dames op stap. Net zoals in België is de nummerplaat voor je auto persoonlijk. Leuk als je dan je eigen tekst kunt kiezen. We gaan eerst lunchen en in de lunchroom kun je ook quilts kopen. Grappig om te zien.

We rijden naar Petrolia, een plaatsje in de buurt van Oil City and Oil Springs. Je kunt wel raden wat hier in de grond zit! Ooit vonden ze olie in plaats van water en je vindt deze industrie nog steeds hier in de regio.


Altijd spannend wat je achter een deur zult vinden…Dit keer geen overweldigende hoeveelheid stoffen, maar wel mooie boeken, veel linialen en patronen. Maar je hebt niet veel stoffen nodig om wat moois te kiezen…


Ik vond een stof met mooie letters, die past goed bij mijn vulpen en dus leuk als souvenir. Ik neem een meter mee naar huis.


Ook de andere winkels in Petrolia werden met een bezoekje vereerd. Het is maar een kleine plaats en dus een paar winkeltjes, maar altijd leuk omdat het anders is dan thuis.

Vervolgens naar de golfbaan om de mannen op te wachten. We zitten heerlijk op een bankje in de schaduw en genieten van het mooie weer. Als afsluiting nog uit eten, boodschappen doen voor de dag van morgen en nog wat administratieve handelingen verrichten voor de dag van morgen.
Op tijd naar bed, de wekker gaat om half zeven…

Groet, Françoise 






2 comments:

  1. Petrolia, daar woont/woonde familie van mij...grappig te lezen!

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke aankoop, zekers leuk bij je vulpen en dan ook in rood. Heerlijk zulke souvenirs.

    ReplyDelete