Friday, August 19, 2022

Canada 18 augustus, dag 16

 Vandaag een dagje naar Vancouver zelf. Na al het reizen en de tijdsverschillen voel ik me niet helemaal fit, maar ja. We nemen eerst de auto en parkeren die bij een van de metrostations van de Sky Line. Vandaag verloopt het openbaar vervoer geheel naar wens.

Na de eerste wandeling naar een winkel op het lijstje van Mr. L wordt duidelijk dat de warmte me ook nog eens parten speelt. Het is me teveel. Wat te doen? Na een kop goede koffie en wat te eten nemen we de bus naar het centrum in de hoop op een bankje in een park. Ga ik daar zitten terwijl de anderen de stad verkennen. Het eerste parkje is niet zo geschikt…bij een kraampje wordt cannabis verkocht en op elk bankje ligt een dakloze te slapen. 

We gaan nog maar even verder. Bij een van de metrostations zijn ook wat bankjes in de schaduw van wat groen en ik besluit daar plaats te nemen. Al snel blijkt dat het bankje echt voor geen meter zit en er op liggen is al helemaal geen optie. Dat is waarschijnlijk ook precies de bedoeling.

Ik besluit toch maar een korte wandeling te maken en hopelijk een boekwinkel te vinden. Geen boekwinkel gezien, wel Hermes, Gucci, Cartier en wat chique hotels. Ik heb geen energie om het te vragen en koop een tijdschrift en wat te drinken/eten bij een kiosk.

Terug naar mijn bankje. Ik blader wat door mijn tijdschrift en wacht. Zelfs op dit korte rondje door de stad zie ik de verschillen met Toronto. Het leven speelt zich hier meer af boven de grond, het openbaar vervoer is een stuk beter en alles is een tikje moderner.

We moeten nog maar eens terug komen. Weer terug op ons logeeradres wordt ik volgestopt met vitamines, mineralen en een kruidenthee. Ik ga daarna naar bed in de hoop dat het snel beter zal gaan. Natuurlijk wordt ik tig keer wakker, ga ik er uit (honger, want niet gegeten, een appeltje is genoeg), ga ik weer terug.

En zo is het weer ochtend geworden, voel ik me in ieder geval niet slechter en realiseer ik me dat ik helemaal geen foto’s heb gemaakt in Vancouver. Weinig afbeeldingen dus. Vandaag vliegen we weer terug naar Toronto. Ik vermoed dat het slapen wordt in het vliegtuig in plaats van breien.

Groet, Françoise 

Ps. Nog altijd geen koffer.

2 comments:

  1. Och jee, nou ik hoop dat je je snel beter voelt.Groetjes Coby

    ReplyDelete
  2. Oh jeetje, ziek worden op vakantie is niet de bedoeling hoor. Ik hoop dat je snel weer opknapt.

    ReplyDelete