Saturday, August 13, 2022

Canada 12 augustus, dag 10

 Deze dag was weer een reis dag. We reden terug naar Georgetown voor een rustig weekend. Even bijkomen van alle indrukken, een wasmachine draaien, beetje boodschappen doen en gewoon lekker lezen in het zonnetje of met een breiwerkje natuurlijk. Mijn sokken zijn bijna af en dat is mooi binnen de tijd.

We reden gisteren dus weer lange tijd tussen mais en soja door. Deze keer zat ik zelf achter het stuur. We regelen altijd dat de auto door ons allebei bestuurd mag worden. Ik vermaak me altijd prima op de achterbank, maar rijden vind ik ook leuk. Mr. X is een prima navigator en kijkt goed mee. Hij vertelt de maximumsnelheid, houdt in de gaten of deze wijzigt, waarschuwt voor kruisingen (en of ik daar moet stoppen of mag doorrijden) en zo is het samen rijden heerlijk.

De wegen door het farm land zijn rustig, maar niet zo rustig of verlaten dat je lang op hulp zou moeten wachten bij pech. Dat maakt het rijden aangenaam. Regelmatig een huis of boerderij, regelmatig een auto en wat variatie in het uitzicht. Het rijden werd dus niet saai. Het enige nadeel van zelf rijden is dat mijn breiwerk stil blijft liggen, maar na een korte stop wisselden we plek en breide ik weer verder.

Niet alleen de navigatie wordt door Mr. X verzorgd, ook de muziek komt van een van zijn playlists, een gezellig country muziekje vulde de auto. Tiener? Country? Je zou het niet verwachten, maar hij gebruikt deze muziek tijdens het gamen als achtergrond als een role play zich in het wilde westen afspeelt. Zeer gepast dus. 

Verder nog steeds geen koffer en we gaan bij terugkomst op Schiphol maar eens rondkijken tussen alle weeskoffers die daar staan. Wie weet vinden we hem zelf, want veel hoop hebben we op dit moment niet dat we hem snel terug zullen zien. Maar er is een basis outfit en een wasmachine en nog genoeg winkelmomenten voor nieuwe t-shirts.

Bijna halverwege de vakantie en al zo veel meegemaakt en nog zoveel leuks dat ons wacht. Nu tijd voor een kopje koffie met een doughnut van Krispy Kreme. Deze winkel is tot 23:00 uur open en je kunt er dus nog even (25 minuten) naar toe rijden om een doos vol te halen. Als je dat op vrijdagavond doet ben je niet de enige. Lange rijen binnen en een lange, lange rij bij de drive thru. Er worden dozen (12 stuks) van de klassieke variant verkocht. Ik vraag me af of het ook zou werken voor de Bossche bollen, daar staan ook altijd lange rijen…

Groet, Françoise 

1 comment: