Sunday, August 21, 2022

Canada 20 augustus, dag 18

 Om te zorgen dat mijn verkoudheid snel over is, zodat we na het weekend nog een aantal leuke dingen kunnen ondernemen, was deze dag een dagje van rustig aan. Niet te veel prikkels en vooral veel dutjes. En hoe vreemd zit een mens in elkaar: als je geen tijd hebt wil je graag een hele dag lezen, breien en Netflixen. Als je daar alle tijd voor hebt, zit de dag er eindeloos uit en saai.

Dat moest anders vond ik en bedacht dat ik deze dag maar moest zien als een dag op een bedje op het strand: beetje lezen, beetje dommelen, breiwerkje mee, af en toe een drankje en verder niets. Het uitzicht is wat anders, maar dat is het enige.
De temperatuur buiten is aangenaam, dus het raam staat open en een zacht briesje waait naar binnen. De blaadjes in de bomen ritselen in de wind, vogeltjes zingen hun lied. Ik luister mijn luisterboek uit en ondertussen komt ook de eerste sok van het nieuwe paar af. Dat ging lekker vlot.
Na een kort dutje zocht ik op Netflix een serie om te kijken, niets bijzonders, ongecompliceerd: Young Sheldon. Beetje humor, afleveringen van 20 minuten. 4 seizoenen. Ik kan nog wel een sok vooruit.
Ik zette sok 2 op, een ander model dan de eerste. Deze ronde kon je kiezen: 2 dezelfde van de moeilijke of de makkelijke sok of van allebei 1. Dat laatste is het meest interessante, dus dat doe ik.

De tweede is met zijn parapluutjes en regendruppels toepasselijk op het weer hier in Georgetown. ‘S middags een beetje regen, maar vannacht heeft het een paar uur geregend. Ik kan het gras en de planten buiten bijna horen zingen, want ook hier is het warm en droog.

Mijn blogje weer geschreven, energieniveau al weer veel beter. Nog een dagje wat rust en verder breien aan mijn sok. Ook vandaag denk ik dat strand met een bedje er maar weer bij. Handdoek neerleggen om het beste plekje te reserveren is hier overigens niet nodig. 

Groet, Françoise 

1 comment:

  1. Mooie kleuren dit zeg. Fijn je gaat de goede kant op.

    ReplyDelete