Wednesday, December 1, 2021

Advent Dag 01

Heerlijk om op een grijze, nog donkere ochtend een paar pakjes open te mogen maken. De eerste dag is altijd spannend, want alles is nog zo knisperend nieuw.

Het eerste potje inkt haalde ik uit de verpakking, echt een mooi klein potje en vanavond begon de Kerstman met het bouwen van een mooi huis voor alle potjes, zodat ze stevig kunnen staan.

De eerste inkt heeft de mooie naam: Seize the night, of te wel Carpe Noctem. Nu is het wat moeilijk om de nacht te leven alsof het je laatste is…alles is dicht tenslotte. Ik vind het best lastig dat je dus voor 17:00 uur van alles zou moeten doen. Dat betekent schuiven met de werkuren. Zo is het heerlijk om na werktijd te sporten en even het hoofd leeg te maken na een dag achter een scherm. Nu ga ik morgenochtend om 8:00 uur sporten en later naar kantoor. Eens kijken hoe dat bevalt. Maar gelukkig kan ik dit doen en besef ik me heel goed dat ik bof met werk waar ik flexibel ben in mijn werktijden (en een werkgever heb die vind dat ik zeker moet blijven sporten!)

Onderstaand de doos met de shetlandwol van Trollenwol. De eerste steekjes van de shawl zijn gemaakt. Nog even op stoom komen en zoeken naar de juiste rond breinaald (die zat natuurlijk nog in een of ander breiwerk).

Er ontstaan al een paar schaapjes. De eerste achtergrondkleur heet Rufous (shetlandwol). De witte wol is afkomstig van Nederlandse melk schapen. De wol was eerst een afvalproduct.
Hier op mijn toetsenbord liggen een mini trui in wording en een proeflapje. Zo dadelijk nog even wat rekenwerk verrichten voor het volgende project.
En nog een bolletje draaien zodat ik deel 1 van de Gnome kan breien. Ik heb al gezien dat dit niet veel is!
Heb je zin om al in de kerststemming te komen? Arne en Carlos (van de minitruien) hebben elke dag een YouTubefilmpje met uiteraard de truien en ook nog hun beroemde kerstballen. Dit jaar passend bij de truien. Gewoon gezellig om te volgen.

Tot morgen,
Françoise 





1 comment:

  1. Wat een leuk begin van de Advent. Ik hoop dat de combinatie sport en dan werken, bevalt.

    ReplyDelete