Tuesday, December 14, 2021

Advent Dag 14

Deze dag was de verjaardag van mijn vader. In 2018 overleed hij en vandaag denk ik even extra aan hem. Ik ben me er weer even echt van bewust dat hij onze eettafel maakte en dat kastje met bijzondere houtsoorten en om hem te eren zorgde ik er voor dat onze fietsbanden goed op spanning zijn. Ergens in mijn achterhoofd hoor ik hem iets zeggen over weerstand en minder kans op een lekke band…

Verder vond ik het vandaag maar een pruts dag, op het werk mailtjes waar je maar eens diep bij moet zuchten en je schouders er onder moet zetten om de humor van een aantal zaken in te zien…

Ik heb overigens wel lekker gesport vanmorgen…de trainster zei: Hé, nieuwe gezichten. Nou waren we niet nieuw, maar sporten we nooit op dinsdagochtend, maar altijd ‘s avonds. Nu dus vooral werkende vrouwen om 8:00 uur, die ruimte in hun agenda’s hebben ingeruimd om fit te blijven.
Toen ik de nieuwsberichten las aan het einde van mijn werkdag was ik zo blij dat ik geen kinderen meer heb in de basisschool leeftijd. Bij veel bedrijven zijn de laatste weken van het jaar druk met jaarafsluitingen en daarna vakantie…hoe gaan al die ouders dat komende week combineren? Kinderen die vrij zijn, niet naar de opvang kunnen en advies is ook om opa en oma niet in te zetten…Ik zie de stress al voor me in de diverse huishoudens. Leerkrachten die deze week op school dan toch nog de adventstijd goed willen afsluiten met hun kinderen. Kinderen in het speciaal onderwijs die gebaat zijn bij structuur en regelmaat en waar het voor de ouders echt een opgave is om ze hele dagen thuis te hebben. Werkgevers die mopperen omdat ouders weer moeten improviseren…

Ik had er echt even helemaal genoeg van…zo snel mogelijk de tv uit na de persconferentie en mijn breiwerk gepakt. Een filmpje van Arne & Carlos erbij om mezelf weer positief te stemmen.
Mr. X was natuurlijk behoorlijk ontstemd dat zij geen vakantie krijgen…zou wel praktischer zijn, vond hij, want er zijn veel docenten ziek, in quarantaine of wat dan ook.

Morgenavond staat er wat gezelligs op het programma, iets met lasagna en sokken.
Echt, de voorpret is al ontzettend leuk… Daar vast morgen meer over.

Groet,
Françoise 

 

1 comment:

  1. Mijn vader overleed ook drie jaar geleden. En ik denk nog heel vaak aan hem.
    De nieuwe inkt is weer mooi. En verder vind ik je super actief. En ik las net bij je dat de lasagne lekker was.

    ReplyDelete