Monday, December 20, 2021

Advent Dag 20

En toen was het alweer maandag...nog een paar dagen tot mijn kerstvakantie begint. De laatste loodjes op het werk. We gingen van kerstdiner met elkaar naar kerstlunch...en ook dat is geannuleerd. We bedachten nog een lunch op kantoor, maar een aantal collega´s werkt toch liever thuis en dus bewaren we dit samen eten maar voor betere tijden. Ik bracht relatiegeschenken naar de post, pakte nog wat cadeaus in die een collega morgen gaat afgeven bij een paar klanten, belde naar het restaurant om onze reservering te annuleren en ze goede dagen te wensen.


Ondertussen had ik ook bericht gekregen van de boekhandel dat mijn bestelling klaar lag: keurig ingepakt, ik kon het zo meenemen. Heel slim hadden ze nog wat boeken bij het loket gelegd en nam ik dus ook nog wat kerstcadeaupapier mee voor thuis. Voelt goed om mijn vaste boekhandelaar te zien en zelf vinden ze het ook fijn om op deze manier hun klanten te kunnen bedienen en zo ook contact te houden.

Gisteren had ik wat moeite om mijn draai te vinden, wat ga ik doen? waar heb ik zin in? Maar aangezien je daar niets mee opschiet, heb ik gewoon de breipennen gepakt en steekje voor steekje kwam mijn goede zin terug. We moeten er tenslotte maar het beste van maken en genieten van de kleine dingen. Zo was ik vanmorgen verbaasd dat ik de vogels hoorde fluiten (7:45uur) en met dit in mijn oren stapte ik op de fiets. Een goed begin. Later werd ik blij van een mailtje van een volger met nog wel een recept voor tiramisu zonder rauwe eieren. Geen moment bij stil gestaan...voor ons geen probleem, maar wat attent!

Eenmaal thuis bekeek ik de post (huh, post op maandag?) en daar zat een kerstkaartje tussen van een oom en tante. Mijn tante quilt ook en leest mijn blog. In het kaartje schreef ze hoe ze geniet van elke dag een blogje... fijn om dat te horen. Kortom, mijn dag was gevuld met kleine geluksmomentjes.

Een deel van de boodschappen voor de tiramisu en de (vegan) panna cotta is binnen. Nog geen agar-agar en plantaardige slagroom gevonden. Wel ontdekkingen bij Lidl en Jumbo dat er op vegan gebied een heleboel verkrijgbaar is. Vervangers voor kwark, melk en yoghurt, gemaakt uit soja, amandelen, haver of kokos. Naturel en met een smaakje. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Mijn volgende optie is de AH dicht bij mijn werk, die is echt heel groot en ik moet daar morgen vlakbij zijn voor het ophalen van de rest van de kerstpakketten. Dat is dus mijn eerste doel morgen. Ik zag dat AH online deze spullen in ieder geval heeft (nou heb ik daar verder niets aan), maar dat geeft vertrouwen voor het assortiment van de winkel. Je moet er wat voor over hebben...

O ja, en dan was er natuurlijk ook nog de adventskalender met inkt. Vandaag de kleur Pink Ice, geen roze, geen oranje, iets er tussen in en weer eentje met glitter...ik pakte de andere kleuren er maar eens bij. Het zijn er nu zoveel dat er mooie combinaties te maken zijn. Ook nog wat lapjes genaaid, ooit, ooit komt die adventsquilt af...

Maak er weer een mooie dag van, geniet van de kleine dingen.

Françoise


2 comments:

  1. Heerlijk hoor elke dag een blogje en ik denk velen met mij. Maar niet iedereen die leest laat een reactie achter.
    Fijne dag Coby

    ReplyDelete
  2. Alpro heeft plant-based whipping in pakjes van 250 ml. Prima spul, gekocht bij de Appie. Deze week ga ik nog cantuccini bakken en brownie kerstkoekjes. En een tulband natuurlijk met zelfgemaakte amandelspijs erin verwerkt. Jammie. Groetjes en fijne feestdagen. Hanny.

    ReplyDelete