Tuesday, December 21, 2021

Advent Dag 21

 Wat vond ik het jammer dat ik niet op de fiets naar kantoor kon vandaag. Het was zo mooi aan het begin van de dag...overal rijp, het licht dat zo helder was...kortom het zou heerlijk zijn geweest om door het Bossche Broek te fietsen...gezond weertje. Het tweede voordeel zou zijn dat ik niet het ijs aan de buiten en binnenkant van de autoramen hoefde te krabben. Het duurde echt even voordat ik op weg was. Maar het was voor het goede doel...nog de laatste aanvulling ophalen voor onze kerstpakketten én op zoek naar de plantaardige slagroom  en agar-agar. Het is gelukt! Gelukkig had ik ruim de tijd genomen om door de appie te dwalen. Eerst langs het koelvak...daar stond wel slagroom, maar dat was in een spuitbus...niet geschikt...Uiteindelijk maar even gevraagd...ik moest het zoeken bij de houdbare producten. Ik had zelfs nog keuze: op basis van soja of op basis van kokos. Ik heb het allebei meegenomen, kan ik het ook uitproberen.

Gelukkig had ik op de site van de appie al gezien hoe de verpakking van de agar-agar er uit zag...ik zocht bij de gelatine en aanverwanten, maar nee, daar was het niet. Toen op zoek naar het vak met de Oosterse producten (altijd fijn zo'n winkel waar je nooit komt...) en ja, daar kon ik het meteen vinden. Dit verhaal wordt natuurlijk vervolgd...

Verder was het druk op het werk. Niets rustig het jaar afsluiten, er kwam nog allerlei nieuws op ons pad en ja, dat moet natuurlijk allemaal nog voor de kerst...we gaan zien of het lukt. Ik rolde van het ene in het andere online overleg en voordat ik het wist was het al 17:30 uur en de hoogste tijd om mijn laptop dicht te klappen en weer de ruiten van mijn auto van ijs te ontdoen.


Thuis zette ik de rode kool op het vuur, maakte puree van knolselderij en samen met appelcompote en een rookworst hadden we een lekker maaltje. Ik breide wat steekjes aan de Japanse sampler...en wachtte tot mijn eten wat gezakt was voordat ik aan mijn work-out begon. Nog even een half uurtje sporten. Wel raar hoor om dat thuis te doen in plaats van op de club. En het viel zeker niet mee om mij uit mijn luie stoel te hijsen en mijn breiwerk even te laten voor wat het is.

Het inktkleurtje van deze dag is Brandy Snap. Mooie kleur en ik kliederde nog wat op een kladje dat er al lag. Mooi duo de Garland en deze nieuwe kleur.


Morgen ga ik op tijd naar buiten kijken. Als het net zo mooi is als vandaag ga ik voor werktijd een ommetje maken. Ik heb mijn Ommetje app van de Hersenstichting deze week maar weer van stal gehaald. Morgen een thuiswerkdagje, ik hoef hoe dan ook de ruiten niet te krabben. Zorg jij ook dat je in beweging blijft? Elke dag een frisse neus haalt? Even met je neus uit de lapjes, draadjes, boek of werk?

O ja, en vandaag hadden we de kortste dag. De winter is begonnen, maar het wordt al weer langer licht, dus op naar de lente...(maar stiekem hoop ik wel op een Witte Kerst)

Fijne dag,

Françoise

3 comments:

  1. Ik moet elke dag naar buiten. Want ik kan niet thuis werken. Werk in een supermarkt. Maar vanochtend was het mooi! Dochter noemde het sneeuw

    ReplyDelete
  2. He wat een gezellig lang blog. Ook ik gister maar met de auto naar het werk. Niet alleen vanwege het vriezende weer maar ook er moest een doos gekookte eieren mee etc... vanwege kerstontbijt op mijn werk. Cadeautjes voor een jarige wat behoorlijk zwaar was. Maar ik baalde wel want ik vind als je fietst zie je zoveel moois. Voor jou ook werk ze nog een paar dagen.

    ReplyDelete
  3. Een heerlijk blog weer. Ik zal het missen straks na de advent niet meer elke dag. Kom elke dag wel buiten, soms maar even, soms voor mij een lekker ommetje met m’n vriend (rollator). Fijne dagen en voor Mr. X fijne vakantie. Doe hem de groeten van mij. Groeten, Lenny

    ReplyDelete