Sunday, December 19, 2021

Advent Dag 18

Nadat ik vrijdag gesport, gedoucht en gegeten had, zakte ik een superluie modus op de bank. Een blogje lukte nog net, maar daarna ging ik heerlijk onderuit onder een quiltje. Ik zag dat er een Kerstconcert van André Rieu werd uitgezonden en dat belooft spektakel. Mr. X was inmiddels ook aangeschoven en genoot mee. De afwisseling tussen klassiek en gospel, veel humor en vooral veel liefde voor muziek vind ik echt een feestje. En dan al die mensen bij elkaar! Het samen lachen, zingen en genieten...wanneer zullen wij weer zoiets beleven?

Ook bestelde ik vrijdagavond nog wat vulpenpunten...mijn Lamy pennen zijn nogal gevoelig voor de glitters en raken sneller verstopt dan mijn Pilot pennen. Een pen met een bredere punt zal dit verhelpen. Bij een pen probeerde ik uit of ik de punt makkelijk zelf kan vervangen (lang leve de filmpjes online) en aangezien dat supersimpel is, was het snel beslist: ik bestelde een paar brede punten. Ik zag dat het zaterdagochtend voor 9:00 uur al klaar stond voor de post. Wow, dat is snel. Ik had er even over gedacht om zelf naar de winkel in Tilburg te rijden, maar had geen zin in parkeren in de parkeergarage etc. etc. Als ze buiten het centrum hadden gezeten had ik het zeker gedaan.

Op mijn lijstje stond wel: messen ophalen in Goirle (ik had ze laten slijpen), even naar de boekhandel voor wat Kerstcadeautjes, op de terugweg een kerstboom halen in Boxtel en dan weer naar huis. Dit alles nadat ik de zaterdagboodschappen gedaan had en een rondje gesport.

Nou, dat was dan voorlopig een laatste rondje sporten op de club...nu zelf aan de slag...ik ga lessen van YouTube halen en mijn wandelschoenen klaarzetten. Ik heb het laatste half jaar zoveel bereikt op het gebied van kracht en conditie: dat wil ik absoluut niet kwijtraken. Over een rondje gesproken: de terugweg vanuit Goirle richting Boxtel en terug naar Vught ging via een aantal alternatieve routes. De weg tussen Tilburg en Vught was afgesloten voor al het verkeer in verband met het snoeien van de bomen langs de weg (en dat zijn er heel veel)... Dat werd dus een andere snelweg, afrit en volgens mij een hele omweg door Oisterwijk omdat ik domweg de navigatie volgde. Daarna van Boxtel naar Vught: ook daar nog een afsluiting en via een sluiproute naar huis...

Maar nu staat de boom, hangen alle ballen door het huis (ik heb altijd ballen voor het raam) en is de keuken voorzien van mooie lichtjes. Nog een kerstcadeautje te gaan, eens zien of de boekhandel hier in de buurt dat kan verschaffen.

Mr. X heeft zijn zin gekregen: de kerstvakantie is begonnen. Ik las eerder deze week dat de eindexamenregels ook dit jaar weer aangepast zijn, omdat ook dit schooljaar niet "gewoon" verloopt. Dat mogen ze nog wel een paar jaar volhouden, want Mr. X heeft nog helemaal geen normaal schooljaar gekend op de middelbare...

Voor alle winkeliers ben ik blij dat je in ieder geval nog mag ophalen aan de deur...laten we vooral de lokale ondernemers steunen, zodat we ook straks nog weer zelf in de boeken kunnen neuzen, een cadeautje kunnen uitzoeken of met een kind door een speelgoedwinkel kunt dwalen. Ik zag gisteren alweer de bezorgde blikken van ondernemers: bij de sportclub, de kookwinkel, boekwinkel en het tuincentrum. Bij de lokale boekwinkel kun je ook online bestellen, kun je het afhalen of bezorgen ze het zelf. Zelfs bellen voor advies is mogelijk en dan helpen je ze graag met ideeën. Dat hoef je bij de grote online bedrijven niet te proberen...Denk daar aan als je achter je PC zit.


Voor mijn werk betekenen de nieuwe regels niet zo veel. Het enige is dat onze kerstlunch niet buiten de deur kan plaatsvinden (het was al van diner naar lunch). Nu wordt het een broodje of zoiets op kantoor. In onze vergaderruimte kunnen we met zes personen genoeg afstand houden. En verder heeft iedereen zijn eigen werkruimte...of werkt thuis. Het is de afgelopen twee jaar 1 keer eerder voorgekomen dat iedereen tegelijk op kantoor is. We spreken elkaar elke dag online, maar allemaal tegelijk op kantoor? Dat niet...

Een voordeel heeft de vervroegde kerstvakantie van Mr. X: kan hij mijn vulpenbestelling in ontvangst nemen.

Fijne zondag,

Françoise



No comments:

Post a Comment