Thursday, December 23, 2021

Advent Dag 23

Zoals te verwachten werd Max Verstappen sportman van het jaar. Ook de twee andere genomineerden wisten wel dat het zo zou gaan. Het leukste aan het gala vind ik altijd die terugblik op het afgelopen jaar, de prestaties van de atleten en als er dan een oeuvre prijs wordt uitgereikt ga je nog verder terug in de tijd. Dan staat daar Joop Zoetemelk om een prijs uit te reiken aan Hennie Kuiper en zie je de beelden van lang geleden. Toen alle renners nog een zwarte broek, witte sokken en zwarte schoenen droegen.

Mijn planning verliep vandaag niet helemaal zoals ik dat bedacht had. Het leek me heerlijk om vandaag maar een halve dag te werken, zodat mijn Kerstvakantie al vroeg zou beginnen. Helaas werd gisteren al duidelijk dat het waarschijnlijk niet helemaal zou gaan lukken. Ach, iets eerder weg is ook fijn. Uiteindelijk ging ik nog later weg dan anders...er kwam deze week zoveel met spoed bij, dat we niet eens tijd hadden om ons te beseffen dat het bijna Kerst is...Het bakken van de lange vingers voor de Tiramisu moet dus ook maar morgen gebeuren. Maar ik kon naar huis met een out-of-office reply in de mail en de laptop kan in mijn tas blijven zitten tot volgend jaar (dat klinkt altijd zo leuk...ik ga volgend jaar pas weer werken).

Morgen dus de keuken in om de desserts te maken. Kerstmuziekje erbij, moet nog wel een keer Flappie horen, dat hoort er echt wel bij.

Deze avond rommelde ik wat mijn al mijn vulpennen, de inkt en wat zit waar in. Welke pen mag wel een nieuw kleurtje en wat zijn de kleurtjes van de afgelopen twee dagen van de kalender: Black Ivy en Wonderland. Die laatste moet wel een mooi kleurtje zijn gezien de naam. En inderdaad een prachtige kleur...

Ik wens iedereen die morgen boodschappen moet doen veel succes, neem je tijd, laat je niet gek maken in de eventuele drukte. Misschien ga je een groots diner serveren op Eerste Kerstdag? Dan veel succes met de voorbereidingen. Uiteraard zal ik foto's maken tijdens mijn tijd in de keuken en jullie daar verslag van doen.

Fijne dag.

Françoise

1 comment: