Friday, December 3, 2021

Advent Dag 03

Vandaag stond het breien in het teken van de schaapjes van Trollenwol. De eerste achtergrondkleur was Rufous, de tweede Seville en ben inmiddels bij de derde beland: mustard. Mijn eerste 14 schaapjes heb ik op het droge. Tegen Kerst vast een hele kudde.

Verder breide ik de volgende 5 naalden aan mijn op-de-shawl-geïnspireerde breiwerk. Moet af en toe goed nadenken, want de beschrijving is in het rond en ik brei heen en weer.

Voor de Gnome hoefde ik vandaag niets te breien, alleen maar een gezellig verhaaltje te lezen.

Ik pakte nog een strengetje garen uit en tot nu toe passen deze fantastisch mooi bij het schilderij van de Erasmusbrug in Rotterdam. Het schilderij is gemaakt door mijn schoonvader, Aad Smit. Bij het opruimen van het huis zijn we heel veel moois tegen gekomen waarvan we het bestaan niet wisten. Zo ook dit schilderij. Ik word er blij van dat de garens er zo mooi bij kleuren…

Natuurlijk dronken we ook nog een kopje thee:Green walnut (van dag 2) en staat er een nieuw potje inkt klaar met de naam Ash. Dit is een mooie grijze inkt.

Genoeg voor vandaag, ik ga nog even verder met kersttrui nummer 1 en een luisterboek. Nog een half uurtje of zo, dan is het mooi geweest voor vandaag. Ook op zaterdag gaat de wekker: boodschappen en dan sporten, huishouden, beetje quilten etc.

Fijn weekend, geniet van wat je doet.

Françoise 



2 comments:

  1. Mmmm Walnut thee klinkt goed. Leuk patroon hoor met de schaapjes.

    ReplyDelete
  2. Heerlijk iedere dag nieuw 'speelgoed'. De kleuren van je shawl zien er prachtig uit. Knap om niet in het rond te breien bij inbreiwerk: het tellen en het overzicht vind ik veel lastiger op de averechtse kant.

    ReplyDelete