Friday, December 24, 2021

Advent Dag 24 met de Z van…

 Zo, dat was het dan. Deze laatste dag van de Advent eindigt met de letter Z.
Het einde van de Creachallenge 2021 is bereikt. Deze challenge heeft me uitgedaagd en heeft op een andere manier vorm gekregen dan ik vooraf had gedacht. Ik dacht iets creatiefs met naald en draad te doen elke twee weken, maar het werd tekst. Het werd me dit jaar duidelijk dat ik schrijven leuk vind en altijd leuk heb gevonden. Ik doe het al jaren, schreef columns voor de Seizoener, voor Quilt & Zo, heb al 13 jaar een blog, schreef een boek, zat in de redactie van Quiltnieuws, maar nu pas realiseer ik me dat het niet alleen ging omdat ik wat wil vertellen over het onderwerp, maar dat het schrijven/vertellen ook een onderdeel is van wie ik ben.
Dat is nog eens een mooie afsluiting van het jaar. Vandaag ben ik de hele dag in mijn achterhoofd bezig geweest met een werktitel voor mijn voornemens voor 2022 als vervolg op de challenge van dit jaar.
Ik ben er nog niet uit. Het liefst een Nederlandse titel, maar in het Engels klinken veel ideeën beter. Ik broed nog even verder en de laatste steken aan mijn shawl te zetten…

Bij deze laatste letter van het alfabet horen natuurlijk wel wat woorden. Zo was het vandaag af en toe een Zooitje in de keuken. Ik begon vanmorgen met de keuken op ruimen met de kerstliedjes aan op mijn oude radio…ergens uit de jaren Zeventig, maar doet het nog prima met Zijn Zwarte knoppen.

De Amaryllis is mooi op tijd in bloei…klaar om deze Zaterdag en Zondag van Kerst te stralen.

Mijn Kitchenaid heeft vandaag goede diensten bewezen. Hoe ik dat eerder Zonder dit fijne apparaat deed?
Alle Zoetigheid werd geklopt en gemixt. Ik geloof dat ik alles wel Zeven keer heb afgewassen.

Eerst natuurlijk alles afwegen….

De meringues de oven in..

Morgen de finishing touch op alle desserts. Fruit op de Frambozen tiramisu, cacao op de klassieke. En de vegan panna cotta wordt afgemaakt met passievrucht.

Tot Slot:
Zwaar, Zondig, Zout, Zoet en Zuur.
Ziek, Zomer, Zon, Zombie, Zolder.
Zwiepen, Zeilen en Zuipen.
Zee, Zweer en Zevenaar.
En Zo voort en Zo voort.

Morgen is er nog 1 vakje voor een kleurtje inkt. Die Zal ik jullie heel snel laten Zien.
Ik wens jullie allen een Zalig kerstfeest. 

Françoise 

2 comments:

  1. Wat mooi dat je dit jaar 'ontdekt' hebt dat schrijven een belangrijkere plaats in je leven verdiend!
    Ik wens jou ook graag een zalig kerstfeest toe; met al die heerlijke hapjes gaat dat vast lukken. Fijne dagen!

    ReplyDelete
  2. Mm heerlijke dingen ben je aan het maken. Grappig dat zo'n challenge je uitdaagt en je daarbij kan verrassen.

    ReplyDelete