Saturday, December 11, 2021

Advent Dag 11

 Ook vandaag ging de wekker op tijd. Om 7:45 uur liep ik bij de supermarkt om de wekelijkse boodschappen te doen. Ik doe dat altijd vroeg en sinds de Lidl op de hoek om 7:30 uur open is, ga ik dus ook nog net even wat eerder. Soms denk ik: ik ga een keer uitslapen en pas later boodschappen doen, maar als ik dan een keer wat vergeten ben en nog even terug ga...dan ben ik altijd weer blij dat ik al vroeg ga.

Vandaag was er ook een goede reden om vroeg te gaan: een gezellig dagje met quilt-brei-haak-vulpen-bak-adventskalender vriendin stond op de planning. Eerst nog even naar de bloemist voor iets gezelligs en dat taartje in Kerstsfeer kon ik daar niet laten staan. Leuk detail: het lint dat er omheen geknoopt zit heeft de nummers 1 t/m 24.

We hebben heel wat afgepraat vandaag, over breiprojecten...hoe ver ben jij met de schaapjes? Over quilts: wat vind jij van de stofjes en hoe gaat het met jouw Round Robin? Over de adventskalenders: wat is de leukste, wat valt tegen, wat is lekker, weet jij al wat je er mee gaat maken? En we bedachten wat leuks voor een adventskalender in 2022.

Het ging ook over werk, hoe is dat in coronatijd? Wat maakt het zwaar als je in de zorg werkt? Ik niet, maar vriendin als verloskundige werkt wel in de zorg. Er worden dit jaar heel veel baby's geboren, dat maakt het al druk. Vervolgens gegoochel met roosters als er iemand thuis moet blijven omdat er verkoudheidsklachten zijn of er een basisschoolkind in in quarantaine zit. Hoe ga je om met het aantal mensen op je spreekuur, partners mee ja of nee? De ene keer kan het wel en later weer niet...Continue werken met mondkapjes op kost meer energie...

En zo hebben we allemaal te maken met het continue aanpassen, schakelen en flexibel zijn. In het voor corona tijdperk werkte ik 5 dagen in de week op kantoor. Nu wisselt dat elkaar af. En zelf als ik weet dat ik de volgende dag werken op kantoor gepland heb, gaat de laptop mee naar huis...stel dat je de volgende dag verkouden bent en dus vanuit huis moet/wil werken. Ik heb soms het gevoel dat ik voortdurend mijn spullen aan het verhuizen ben.

Gelukkig kun je tijdens al die gesprekken de handen prima laten wapperen: er werden lapjes geappliqueerd, vulpennen schoongemaakt (zo leuk om te doen), we shopten nog even bij de kookwinkel en toen we aan het einde van de middag nog niet waren uitgepraat, bleef ik maar eten. Samen de keuken in om een smakelijke maaltijd te bereiden en daarna van te genieten.


Vanmorgen niet eens de tijd genomen om mijn adventspakjes open te maken...laat staan de inkt te testen. Morgen bij daglicht alle kleuren maar eens naast elkaar leggen en een paar pennen vullen met een nieuw kleurtje. Ook maar weer op tijd op staan om te sporten en het huishouden te runnen voordat we om 14:00 uur naar de F1 gaan kijken. We hebben het de laatste tijd best wel gevolgd, dus mogen deze wedstrijd niet aan ons voorbij laten gaan.

Het was een waardevolle dag.

Nog een fijn weekend,

Françoise

1 comment:

  1. Wat een herkenbaarheid in dit blogverhaal. Ook ik ga heel vroeg 7.30 uur de boodschappen doen eerst de lidl en daarna jumbo. Ik kan zeker niet meer tegen die drukte sinds ik een jaar geleden corona heb gehad. Mijn hoofd registreerd dit een soort van dubbel. Ook ik had gister een date met quiltvriendin, alleen kwam zij eten met haar man. Veel te kort tijd weer want zij moesten nog een heel eind rijden terug. Plannen genoeg gemaakt dus vandaag maar eens verder met de BOM van Dorry voor Kerst. Fijne zondag!

    ReplyDelete