Wednesday, December 8, 2021

Advent Dag 08

Bijna bedtijd...ik was al op weg, maar bedacht me nog net op tijd dat er nog een blogje moest komen. Op het werk was ik vandaag druk met kerst: kerstcadeaus bestellen, adresetiketten printen voor de kaarten (hoe moet dat ook al weer, want dat doe ik dus maar 1x per jaar) en tot slot een beetje kerstversiering. Alle pakketten kocht ik lokaal: op naar de slijter en de kaasboer.

Gisteren kreeg ik een berichtje van een voormalige winkelklant...zij was op zoek naar een patroon...heeft wel het boek, maar is het patronenblad kwijt en aangezien ik ook ooit aan deze quilt was begonnen, hoopte ze dat ik de patronen van de laatste blokjes nog wel heb. Het gaat over de quilt The Splendid Sampler. Een aantal jaren geleden verschenen er twee blokken per week en die ben ik toen gaan maken. De stoffen gekozen uit de voorraad in mijn niet favoriete kleuren. Elk blok weer een feestje. Niet te veel nadenken over de stofkeuze, misschien juist omdat het niet mijn favorieten waren. Ergens in het proces van de blokjes ben ik blijven steken, maar nu ik de blokken weer zag: vooral van alle blokken die ik gemaakt heb, gaat het weer kriebelen.


Terwijl ik de juiste patroontjes bij elkaar zocht, selecteerde ik direct een achttal blokken om zelf mee aan de slag te gaan. Voor in de kerstvakantie of zo (ik denk altijd dat ik heel veel kan doen in die week vakantie).

Hierbij een paar foto's van eerder gemaakte blokken. Ik vond het nog lastig kiezen, zitten eigenlijk best een heleboel leuke tussen.

Tot morgen,

Françoise

1 comment:

  1. Mooie blokken, heel herkenbaar, denken dat je heel veel kunt doen in een week ;) Groetjes Anita

    ReplyDelete