Wednesday, December 15, 2021

Advent Dag 15

In het donker van huis en in het donker pas weer thuis. Het zijn echt de donkere dagen voor Kerst.
De kleurtjes van garen en inkt passen er mooi bij.
Maar vandaag stond er wel wat leuks op het programma: een thuisetentje bij Wietske en Herman van Bossche Quilts & Meer in Den Bosch.

Ik ging dus op de fiets naar kantoor, zodat ik op de terugweg voor de deur van de winkel kon parkeren. Op de heenweg verbeeldde ik me dat ik de lasagna al kon ruiken en met de kerstmuts in mijn tas was ik goed voorbereid op wat komen ging.
Bij binnenkomst lagen de kerstsokken klaar en zo zat ik er dus bij voordat de lasagna op tafel kwam. Ik sta zelf niet zo heel vaak op de foto, maar deze was toch wel erg leuk gelukt.
Supergezellig om met elkaar aan tafel te zitten, jammer dat Mandy er niet bij kon zijn…

Toen ik na 17:00 uur door de stad fietste bedacht ik me dat je momenteel het tijdsbesef kwijt raakt als je om je heen kijkt. Nog wel mensen op straat, restaurants allemaal gesloten, de oliebollenkraam nog wel open. Hoe laat is het nu eigenlijk?
Een paar uur later nog stiller op straat, weinig auto’s, wel wat wandelaars: vriendinnen of buurmannen die nog een blokje om maken, een hond die nog uitgelaten wordt.
Fijn zijn al die verlichte huizen, de een heel mooi, de ander heel uitbundig, weer een ander vol kleur. Morgenavond maar weer eens rondje wandelen, zodat ik ook overal weer goed naar binnen kan gluren naar alle kerstbomen, winterdorpen en andere decemberversieringen.
Nu nog maar eens de patronen downloaden en een paar steekjes breien.
Maar eerst: mijn kerstsokken aan. We gaan over van voorpret naar napret!

Groet,
Françoise 

 

No comments:

Post a Comment