Friday, December 10, 2021

Advent Dag 10 met de Y van...

Moeilijke letter die Y. Natuurlijk kan ik smokkelen en hem gebruiken als IJ, dan heb ik direct woorden als IJs en IJzer. Eerder vandaag las ik al de verhalen van anderen bij de Y en zo was ik zelf nooit op het woord Yoghurt gekomen, maar het zette me wel aan het denken. Zo kwam ik bij Yoga uit, nooit gedaan overigens.

Toen een collega het vervolgens over Flappie had (het is weer de tijd van het jaar), kwam ik op de diverse namen die we allemaal wel kennen: Youp, Yolanda en Yvette, waarbij bij de laatste naam de Y opeens wordt uitgesproken als een i en niet als een j.

Ik spiekte ook nog even in het alfabetboek van Charlotte Dematons: Yahtzee en een Yurt, naast Yin en Yang.

Voor wat handwerktermen is het handig om even naar het Engels te switchen: Yarn en Yard...Yes!

Na een lekker werkdagje kon ik weer thuis lekker in een stoel zakken met mijn adventsbreiwerkjes. Ik breide verder aan mijn Kabouter...er komt al vorm in, al is het vervolg nog spannend.

Ook naaide ik het laatste blok voor de Round Robin waaraan ik mee doe. Die kunnen op de post! Alleen een tipje van de sluier hier, je weet maar nooit of de ontvanger meeleest.

Morgen staat er een dagje met een brei-haak-quilt-bak-vulpen-vriendin op de planning. Je begrijpt wel dat wij nooit uitgepraat raken...En ze heeft nog meer adventskalenders dan ik...

groet,

Françoise

6 comments:

  1. Moeilijke letter Y, maar ik zag bij de handwerktuin ook nog de YoYo voorbij komen uit de quilterswereld. Ik mis je inkt updates.
    Fijn weekend

    ReplyDelete
  2. Het boek van Charlotte had ik ook geraadpleegd voor deze letter.
    Mooie blog verder en leuk om te lezen wat je doet.

    ReplyDelete
  3. Dat boek ken ik niet, zal er eens op googlen :)
    Gezellig blogje, heerlijk toch dat je niet uitgepraat raakt, groetjes Anita

    ReplyDelete
  4. Dat liedje over Flappie zingen ze hier graag voor mij, maar oooo ik word dan zò boos...

    ReplyDelete
  5. Gezellig mooi blogjexen klaar metcde y

    ReplyDelete
  6. Moeilijk de Y, maar het kan ook de IJ zijn.
    Mooi quiltblok.

    ReplyDelete