Friday, December 1, 2023

Advent 2023 Dag 1

En opeens is het dan 1 december en komen de eerste patroondelen online van een shawl, de kerstsok en een borduurwerk.
Ik kwam ook nog een nieuw breiaptroon tegen wat door de afbeelding tot mijn verbeelding spreekt: het ziet er nogal wiskundig uit. Dus zal ik?
Voor mijn borduurwerk van Soed Idee zoek ik kleurtjes bij elkaar. Ik bestelde alleen het patroon en ga met kleuren uit mijn voorraad werken. Er zijn maar 2 kleuren die ik heb als ik naar de originele nummers van DMC kijk: wit en zwart. Morgen maar eens beginnen met borduren als ik al een beetje heb kunnen spieken naar de start en daar mijn kleuren een beetje bij kan uitzoeken. Een ding is zeker: het wordt allemaal wat feller van kleur.
 
Verder bedacht ik met dat ik vorig jaar ook begon met het schilderen van een adventskalender. Elke dag een opdracht op YouTube. Ik ben toen niet verder gekomen dan dag 3. Ook dit weekend maar eens een paar vakjes schilderen. Geen klusje om elke dag te voorschijn te halen.
Deze shawl uit 2020 is inmiddels al een klein stukje verder.
Ook kwam er vandaag nog een adventskalender van Happy Soaps binnen: de gang ruikt nu naar allerlei zeepjes en shampoo. Ik kan mijn haar nu wassen met appel/kaneel.
En dit jaar kan ik dan eindelijk ook mijn quilt ophangen en er dagelijks een borduurtje aan toevoegen. Ik vis elke dag een borduurtje uit een laatje en daarnaast zit er ook een opdracht in. Makkelijk om te zien wat ik die dag ga doen. Vandaag was het draadjes afhechten van sokken. Dat heb ik inmiddels voor 4 paar gedaan.
Tot slot schrijf ik nu mijn blogje. Ik moet duidelijk nog even mijn routine weer vinden.
Zo dadelijk zoek ik nog even deel 1 van de kerstsok van Arne en Carlos op en ga hun filmpje kijken. 
Ook moet ik nog even structuur krijgen in alle bestanden. Waar ga ik die laten? En hoe komen ze van het ene op het andere apparaat? Maar dat gaat helemaal goed komen.
Een heerlijk weekend voor de boeg: geen afspraken buiten de deur, dus tijd voor advent, huishouden en ik hoop de lichtjes vast op te hangen zo her en der.

Groet, Françoise





No comments:

Post a Comment