Tuesday, December 26, 2023

Kerst 2023

De bende in de keuken is weer aan kant en er werden trommels gevuld met macarons. Niet allemaal van hetzelfde formaat, maar wel allemaal verrukkelijk. Je ziet ze hier onder op de foto.
We bezochten gisteren twee families en de macarons zijn door iedereen goedgekeurd. Zelf heb ik ze niet meer gegeten…mijn neus zit nog vol van de zoetigheid. Er liggen ook nog macarons in de vriezer: experiment of dat lekker blijft. Ik moest er toch een paar apart houden voor Mr. X. Hij heeft al drie dagen zon in de Oostenrijkse bergen waar hij stage loopt deze weken. 
Wij zagen gisteren heel even wat blauwe lucht ( ja, echt heus) en konden een paar minuten rijden zonder de ruitenwissers te gebruiken.
We constateerden dat het water in Maas, Waal en Rijn erg hoog staan. Overigens ook in de vijver dicht bij ons huis. Het wandelpad langs de vijver staat ook onder water en dat komt niet zo vaak voor. Nou ja, daar is de vijver ook voor. Al het hemelwater kan zich daar verzamelen.

Naast de macarons was er natuurlijk het dessert: Een grote meringue berg, gevuld met ijs, citroenmascarpone en afgewerkt met rood fruit. Ik had werkelijk prachtige rode bessen, mooie dikke bessen en ze glommen feestelijk.

Een mooie afsluiting van een gezellig feestmaal met familie waar we geen beef maar biet-wellington aten. Ik kan het je aanraden, een heerlijk gerecht.

Geen wekker vanmorgen, maar wel een beetje op tijd uit bed, om nog even te kunnen genieten van mijn gekregen wolletjes, een handwerkje en te bellen met zoonlief die al in de lift zat richting sneeuw om te gaan lesgeven.

Fijne dag gewenst, Françoise

No comments:

Post a Comment