Saturday, December 9, 2023

Advent 2023 Dag 9

Zes vriendinnen schoven vandaag bij mij aan tafel aan voor een handwerk-sponsordagje. Dat betekende een extra tafel neerzetten zodat iedereen voldoende ruimte had om te snijden, te naaien of te breien en er ook nog ruimte was voor het lekkers dat Mr. X serveerde: zelfgebakken brownies en rijk belegde broodjes bij de lunch.
Zelf moest ik ook even verzinnen wat ik zou gaan doen. Natuurlijk was de catering verzorgd, maar toch waren af en toe mijn extra handen nodig om alles op tijd te serveren.
Ik nam dus mijn schaapjes shawl mee naar beneden en naaide de uiteinden dicht: weer een project klaar.
Kijk hoe het een heerlijke chaos werd op tafel. 
Er werd gewerkt voor het goede doel: nog even een label op een quilt, er werd een quilt gebiest en er werd gewerkt aan adventsprojecten: eentje van het Naaldbos en de andere van Sugaridoo. Ziet er allemaal leuk uit.
Al werkend werd er van alles besproken. Werk, keuzes die je moet maken in het leven, ouders en kinderen: de zorgen èn de leuke dingen die langs komen. Altijd bijzonder hoe fijn je tijdens het handwerken heel veel de revue kunt laten passeren. Elkaar een hart onder de riem kunt steken en elkaar inspireert.
Het ene tasje is nog handiger dan het andere.
Wat aan het einde overbleef was de afwas, herinnering aan een superfijne dag en ook truitje 3 is helemaal klaar. Zelfs de draadjes zijn vanavond op de bank nog afgehecht.
(Ook de afwas was heel snel weg: samen met Mr. X was het zo voor elkaar)
Lieve vriendinnen, namens Mr. X, heel hartelijk dank voor jullie bijdrage vandaag: financieel en jullie aanwezigheid. Het was weer ouderwets gezellig. Zoals hij verwoordde: vroeger deed je dit veel vaker, zo gezellig. Dan was het ook ‘s avonds, dan mocht ik nog even opblijven en dan ging ik naar bed…
(Nu ga ik meestal eerder naar bed!)
Maar inderdaad het was een heerlijke dag, heel grijs buiten, maar binnen was het warm en aangenaam: een dag om te koesteren. Ik voel met rijk met deze vriendschappen.

Groet, Françoise




4 comments:

  1. Hier ook nagenieten van een gezellige dag met lekkere catering en voor een goed doel. Veel plezier in Ziid-Afrika, mr X!

    ReplyDelete
  2. Wat leuk en gezellig en die schaapjes sjaal wat een beauty

    ReplyDelete
  3. Het was inderdaad een dag met een gouden randje! Veel plezier in Zuid Afrika Mr X!

    ReplyDelete
  4. Je hebt het getroffen met je vriendinnen ,kan niet iedereen zeggen !

    Groetjes Ellen.

    ReplyDelete