Tuesday, December 12, 2023

Advent 2023 Dag 12

Na een goede nachtrust kon ik vandaag weer fijn aan de slag. Een rustige ochtendspits en een lekker werkdagje gehad. Thuis wat was wegwerken, er moet nog een lievelingstrui gewassen die mee moet naar Oostenrijk en het kost soms wel wat tijd om te drogen. Het houdt maar niet op met alle regen. Wat mij betreft zijn de sloten nu wel vol genoeg.
Vanavond een breiavondje met breivriendinnen. Ik breide eerst wat aan de adventsok en daarna ging ik verder met truitje nr. 4.
Het eerste truitje dat ik breide kostte aanzienlijk meer tijd dan deze vierde. Mijn ervaring met sokken breien komt goed van pas.

En kijk, ik ging met een paar duizend meer alpaca naar huis. Het stond maar te staan in een kast bij José…en ik heb er wel een bestemming voor. Het zwart voor een omslagdoek (handig bij een kooroptreden) en het bruin als basis voor een vest (denk ik). Bruin is tenslotte een hippe kleur.
Dan moet ik wel snel beginnen voordat het weer uit de mode is.
Nou ja, ik zie nog wel.

En hier een sok in wording: patroon van de adventsok van Arne en Carlos, maar dan wordt het een echt paar sokken om te dragen. We bogen ons vanavond even over de techniek van de achteraf ingezette hiel en zijn pasvorm.
Even pronken dus met andermans veren, maar hoe fijn om het een en ander te kunnen bespreken. Altijd een hoofd vol ideeën mee naar huis. Nog even afkicken met bloggen en een paar bladzijden lezen in bed. Gaan slapen met een luisterboek aan helpt ook altijd. Soms denk ik dat ik nog lang wakker lig, maar dat waren dan toch maar een paar minuten. Mijn luisterboek gaat na 10 minuten uit en dan blijk ik de volgende dag toch nog een stukje gemist te hebben.

We zijn al weer in de tweede helft van de Advent beland, veel gedaan en nog genoeg te doen voor Kerst.
Groet, Françoise

1 comment:

  1. Wat maak je toch een prachtige dingen.
    Groetjes Coby

    ReplyDelete