Wednesday, December 13, 2023

Advent 2023 Dag 13


Zomaar wat straatbeelden op weg naar mijn koorrepetitie. Dit jaar zijn er veel meer lichtjes te vinden aan gevels, vlaggenstokken en in heggen dan vorig jaar. Populair zijn de bollen aan de vlaggenstok, soms vele huizen op een rij.
Soms heel veel versiering in een straat, soms maar een enkel huis. Soms is een voortuin helemaal vol met herten, snoepstokken, sterren, bomen en ook nog een slee. Soms in een kleur, soms een bont geheel van lichtjes.
Ik geniet er van als ik door de droge!!!! avond fiets. Ik neem op de terugweg een andere route terwijl ik Fauré nog even zachtjes zing. Ik hoor mijn banden zoeven over asfalt en klinkers, de kou op mijn wangen en ik kijk naar alle lichtjes. De moeite die een ieder genomen heeft om bijvoorbeeld de lichtjesboom in de vlaggenmast te hijsen, de pegels langs de goot te hangen, de ster aan de zijgevel of een boompje te versieren.
Ik zou zeggen: maak een wandeling door je eigen buurt en geniet van het licht. Het is bijna Kerst, de winter gaat beginnen en de dagen worden weer langer.

groet, Françoise 


3 comments:

  1. Ik geniet er ook zo van, als ik van mijn werk naar huis ga. Soms zit geluk en goed in je vel zitten in kleine dingen 😊

    ReplyDelete
  2. Eigenlijk fijn dat je van zoiets simpels kan genieten he! Ik heb precies hetzelfde op de fiets al voor 7 in de ochtend en dan kijk ik om me heen, de verschillen inderdaad overdadig, ingetogen, met smaak etc... ik geniet ervan zo in de vroege ochtend en de stilte. Donker is het ook op de terugweg maar dan veel drukker met verkeer en kan ik beter daar op letten.
    Ho ho ho Coby

    ReplyDelete
  3. Mooi ,en genieten hoop dat oud en nieuw ook zo “ mooi en rustig “ verloopt ,ieder jaar word de overlast erger zou mooi zijn als vuurwerk verboden word in Nederland !

    Gr Ellen.

    ReplyDelete