Wednesday, December 6, 2023

Advent 2023 Dag 6

Iemand vroeg: wat bedoel je met geblockt? Dat ging dus over mijn shawl. Als je breiwerk klaar is, dan gaat het in een sopje en daarna span je het in de juiste maat (dit spannen noem je ook wel blocken). Zo komen de punten aan de shawl of komt de kabel in een trui goed tot zijn recht.

Vandaag was zo’n dag dat ik de hele dag wel zin had in een dutje…en ik was niet de enige. Op het werk hadden meer mensen daar last van…en was het echt pas woensdag? Er moet nog van alles af voor Kerst…en de tijd vliegt voorbij. Klanten die nog even wat nieuws bedenken dat dit jaar nog gerealiseerd moet worden, zodat het 1 januari in gebruik kan worden genomen. Dus we schuiven met opdrachten en zo zitten onze dagen behoorlijk vol.

Thuis is er zo veel leuks te doen…en dan gaan ook de wekelijkse zaken als sporten en zingen gewoon door. Vandaag werd er dus niet veel gehandwerkt en ik maakte pas net mijn adventskalender open met een nieuw borduurtje om op te hangen.
Het geeft zoveel voldoening dat ze af zijn. Volgens Facebook was ik er 10 jaar geleden al mee bezig….
Zojuist haalde ik ook een truitje met nr. 3 te voorschijn. Even opzoeken welke naalden ik ook al weer gebruikte hiervoor. Zou leuk zijn als truitje 3 deze week af komt. Mijn doel is om dit jaar ook nummer 4 te breien, dan heb ik er volgend jaar in ieder geval voor elke adventszondag eentje.
Ik moet de tweede mouw opzetten, dat zijn niet zoveel steken.
Eigenlijk is het gewoon tijd om naar bed te gaan, maar dat vind ik altijd lastig als ik net terug ben van een koorrepetitie. De muziek zit dan nog zo in mijn hoofd, dat ik nog even wat anders moet doen.
Vandaag dus mijn blog schrijven en een mouw opzetten.

Groet, Françoise


1 comment:

  1. Oh ja die truitjes weet ik nog dat ze gebreid werden. Was toen ook wel een kersthype, leuk! Er moeten gewoon meer uren in een dag zitten. We komen tijd tekort. Of is het zoals mijn ouders zeiden, bij ouder worden lijkt het of de tijd sneller gaat?

    ReplyDelete