Monday, December 4, 2023

Advent 2023 Dag 4

Het gordijn in het halletje lijkt te werken. Het tocht er in ieder geval wat minder. Naast een gordijn in het halletje hebben we al jaren gordijnen in het trappenhuis. Dit is op het noorden en de muur is daar erg koud. In de gang en het trappenhuis is geen verwarming en als we alle deuren dicht houden, dan ga je snel de trap op en af! Door een gordijn onderaan de trap en ook boven (hier hangt een quilt) blijft de warmte beter op de verdieping hangen dan zo naar de zolder te verdwijnen. Ook de muren in mijn kantoor en naaikamer zijn op het noorden en dus koud. Tegen deze muren staan dan ook de boekenkast en bakken met lapjes en wol. Zodra ik een bak van de plank haal voel ik de kou en de voor en achterkant van een bak is echt anders van temperatuur. Mijn voorraad fungeert dus als isolatie.
Hierboven de kerstsok van Arne en Carlos in wording. Hun voorbeeld is in rood-wit-groen, maar ik ga voor een bonte restjessok. Ik zie dat de kleuren wel passen bij mijn keuze voor het borduurwerk. Ook hier wijk ik af van de kleurkeuze in het ontwerp. Wel leuk om er mee te spelen.
Jammer genoeg is het weekend al weer voorbij en hield ik mij vandaag met hele andere zaken bezig. Naast werk deden we ook een poging om het voldoende warm te hebben op kantoor. De kou was in het weekend overal goed doorgedrongen. Koud bureau, koude stoel en koude luchtstroom vanaf de gang. Dus kamerdeur op een kiertje, warme thee, af en toe wat bewegen en morgen een lang vest aan, zodat er een extra laagje tussen de stoel en mijzelf ontstaat.

Morgen is het alweer 5 december, we maken er een gezellig filmavondje van met wat lekkers en ik heb wat kleine cadeautjes voor Mr. X. En natuurlijk kan ik tijdens de film lekker breien. Eens kijken welk project ik van mijn to-do-lijstje zal nemen…

Groet, Françoise




2 comments:

  1. Ik download wel steeds het patroon va de Arne en Carlos sokken, maar ben er nog niet aan begonnen. Misschien morgen, ze staan i.i.g. op mijn plannenlijstje (ik vind to-do iets te streng voor een lijstje wat ik WIL maar niet hoef te doen 🌞).

    ReplyDelete
  2. Och nou praat me er niet van, gisteren bij ons op kantoor ook zo koud. Ze krijgen het niet goed geregeld qua temperatuur.
    Gistermiddag zat ik met mijn jas aan te werken. Nou moet ik zeggen ik ben niet in orde, dikke keelpijn, hoofdpijn en aangezichtspijn. Wordt je niet vrolijk van. Inmiddels koorts dus we blijven onder de wol.
    Gezellig je Advent blogs.
    Groetjes Coby

    ReplyDelete