Sunday, December 3, 2023

Advent 2023 Dag 3

Uit mijn 3e advents-laatje kwam dit borduurtje te voorschijn. Het is wel genieten hoor, dat deze quilt vorig jaar af was en ik hem nu kan gebruiken. Naast dit borduurtje kwam er ook een opdracht voor deze dag uit het laatje. Niet helemaal toevallig op zondag…Al tijden stond op mijn to-do-lijstje het maken van een gordijn voor in het halletje. De tocht komt daar door de kieren van de voordeur, de brievenbus en de meterkast. Ik had nog een rol wollen stof staan uit mijn winkeltijd en vond dat ik die daar wel voor kon gebruiken. Gewoon een simpel gordijn, geen poespas of ingewikkelde plooien.
Het gordijn is er vandaag ook echt gekomen. Ik ruimde alle adventstrommeltjes op van mijn naaitafel, zodat ik het gordijn kon naaien en binnen anderhalf uur hing er een functioneel gordijn. Morgenochtend maar eens ervaren of het heeft geholpen. 

Bijna was ik vergeten dat ik vandaag ook het eerste pakketje van Ateliersopra open mocht maken. Elke zondag een pakketje…Spannend welke kleur er in zal zitten.
Er kwam werkelijk iets prachtigs uit. Ik krijg zin om aan een nieuw paar sokken te beginnen, maar dat lijkt me nog even niet zo’n goed idee. Eerst de andere sokken afmaken (geeft ook weer wat vrije naalden)
Vanmorgen was het licht goed en borduurde ik wat steken aan mijn kalender van vorig jaar.
Ik ben nog met het tweede ornament bezig (van de acht). De zangers hebben nu eindelijk een gezicht gekregen.
En tussen het poetsen en stofzuigen door was er ook nog tijd voor de drie naalden aan de kol van Tricia Weatherston. Een kabeltje en kantpatroon. Aan de sok van Arne en Carlos ben ik niet meer toegekomen…ik ontdekte dat Maestro weer begon en ik ben daar naar blijven kijken met een bekend breiwerk in de hand. Een breiwerk waar ik geen patroon voor nodig heb, wel opletten, maar niet te moeilijk.
En zo was de dag al weer bijna om. Nog een stapel was opgevouwen die op het bed lag…
Morgen weer een dag, op tijd de wekker zetten, dan kan ik nog een half uurtje breien voordat ik naar mijn werk ga. Kopje thee er bij. Een fijne manier om op te starten.

Groet, Françoise


2 comments:

  1. Dat was wel een heel productief dagje zeg!

    ReplyDelete
  2. Nou het is dat je het noemt maar zo'n gordijn zou ik ook moeten hebben. Heb bedacht een dikke velours op ringen.

    ReplyDelete