Sunday, December 24, 2023

Advent 2023 Dag 24

Als je de quilt nu eens netjes opvouwt bij de machine, dan kunnen wij daar heerlijk liggen.
Er werd dus niet gequilt vandaag. Het lijkt wel een quiltblokkade.
Had ik ook geen tijd voor quilten, want de keuken was mijn domein vandaag.
Ambitieuze plannen met een meringue en macarons. Nu wil je natuurlijk niet maar 1 smaak macarons, maar liever 3, dus ging ik aan de slag met mandarijncompote, chocoladecrème en rood fruit-botercrème.
Dat is dus genoeg voor heel veel macarons in oranje, rood en met kokos.
Naast dat het veel tijd kost, ging er heel wat eiwit doorheen (wat te doen met alle dooiers?) en heb ik alle kommen ook eindeloos vaak afgewassen.
Maar uiteindelijk kwam het einde in zicht en werden er trommels gevuld.
Morgen een foto van het eindresultaat, want nog niet alles af. De laatste hand zal ik morgenochtend leggen.
Mijn rug en voeten protesteerden na een lange dag in de keuken en met de benen omhoog kijk ik nu naar Home Alone. Onze kat Hope ligt weer op de quilt, een heerlijk nieuw plekje en Nacho kijkt mee naar Home Alone. Dat is echt te grappig om te zien.
Bedenk net dat ik met al mijn keukenactiviteiten helemaal mijn laatste adventscadeautjes ben vergeten uit te pakken. Die heb ik morgenochtend dan nog te goed. Leuk vooruitzicht.
Hele fijne dagen, geniet van familie of een dagje quilten, wandelen (minder goed plan), met een boek op de bank of een combinatie van dit alles.

Groet, Françoise



1 comment:

  1. Ho ho ho hele fijne Kerstdagen
    Wat een bedrijvigheid in de keuken, leuk ook je lichtjes daar.
    Groetjes Coby

    ReplyDelete