Friday, November 24, 2023

Adventskalenders

 Mijn eerst nog blanco lijstje wordt gevuld met alles wat ik zou kunnen doen in de komende periode. Mijn breilijstje is wat langer dan mijn haaklijstje, dat wel weer korter is dan mijn quiltlijstje. De lijst past nog wel op mijn tafel, dat is heel wat anders dan de verkiezingslijst: die paste niet op de tafel in het stemhokje en het weer opvouwen was nog een hele kunst. Maar dat is gelukt en ik kan me concentreren op mijn eigen lijst.

Mijn lijstje nog niet aan de Sint gegeven…

Natuurlijk struin ik nog wat rond op internet en dan kom ik toch nog wel wat leuke adventsprojecten tegen. (Mmm…ik dacht dat ik vooral ging afmaken dit jaar: dat is bij voorbaat al gedoemd te mislukken).

Het leuks dat ik deze week tegenkwam:

De adventsshawl van Tricia Weatherston. Ik breide al eerder mee aan haar projecten. Dit keer een shawl die als wrap wordt gebreid. (Hoeveel keer kun je hem om je nek draperen). De kleinste versie is een kol, dat lijkt me een mooi maatje. Een beginnetje kan ik alvast maken voor 1 december. Het patroon vind je hier: https://www.ravelry.com/patterns/library/advent-scarf-2023

Ook Arne en Carlos hebben een adventsproject: elke dag een stukje van een Kerstkous (Christmas stocking vind ik mooier klinken). Ook hiermee kun je alvast beginnen: het patroon voor de teen staat al op hun website: https://arnecarlos.com/advent2023/

Wil je liever iets kleins borduren? Een gratis patroon vind je hier: https://ugc.production.linktr.ee/89e4972d-7ae5-4c7c-80ab-c6ae2610b635_-Advent-Wreath-2024-SAL.pdf

Allemaal superleuk toch? Ik verbeeld me gewoon dat ik in de Adventstijd meer tijd heb…elke dag tijd voor handwerken…

Mijn lijstje ga ik nog wat bijwerken en een nette versie van maken. Ik heb bij het quilten ook iets opgeschreven waarvan ik nu geen idee mee heb wat ik er mee bedoel. Ongetwijfeld ben ik iets tegengekomen met opruimen…Op mijn lijstje staan vooral afmaakdingen: wat draadjes afhechten en zo.

Eén taak van mijn lijstje kan ik al afstrepen: de les van morgen voorbereiden. Morgen een paperpiece dagje in ‘s-Hertogenbosch bij Wietske. Leuk om mijn kennis te delen. Naaimachine, voorbeelden en materialen staan klaar. Nu ga ik nog even wat garen voor de stocking zoeken en dat ook alvast klaarleggen. De voorpret voor alles is minstens net zo groot.

Goed weekend, het wordt heerlijk handwerkweer.

Groet, Françoise


No comments:

Post a Comment