Monday, November 20, 2023

Lijstjes

In aanloop naar de Advent maak ik een lijstje van alles wat ik zou kunnen en willen doen.
Draadjes afhechten van sokken (kerstcadeautjes) is hier een voorbeeld van. Terwijl ik dat aan het doen ben vraag ik me af waarom ik dat toch niet meteen gedaan heb toen de sokken klaar waren? Maar de meeste paren zijn wedstrijdsokken en was ik blij dat ik ze af had (altijd ergens laat) en liet ik de sokken even de sokken.

Een ander project is mijn Round Robin. Ik begon aan een tweede als een soort schaduwquilt. Hoogste tijd om hier mee verder te gaan, al is het maar om de vrolijke kleuren in deze donkere, grijze dagen. Om het middenblok een rand van vierkantjes: niet moeilijk, wel heerlijk vol kleur.


En dan mijn lijstje. Eerst maar eens een kladversie. Hier nog blanco, maar inmiddels al behoorlijk gevuld met allerlei projecten die ik in mijn kamertje tegen kom. Naast draadjes afhechten van sokken zijn er ook nog wat sokken die afgemaakt moeten worden. Ergens in het nieuwe jaar is er vast weer een Sock Madness en dan is het wel zo handig als de sokken van dit jaar af zijn.


Tussendoor zong ik met mijn koor nog een mis tijdens een concert. Ons optreden was zaterdag en sinds die avond komen er nog steeds flarden muziek met tekst op onverwachte momenten in mijn hoofd spoken. Sta ik gewoon koffie te zetten op het werk, komt er op eens een flard Latijn langs. Het is maar goed dat we woensdag aan wat nieuws beginnen.


Het rommelen met allerlei projecten geeft een gezellige chaos op mijn werktafel. Het duister buiten gesloten door de gordijnen, aantekeningen van de sokken erbij (hoe was het ook al weer), luisterboek aan,  en de draad letterlijk weer oppakken.

Deze Delfter sokken zijn te mooi om niet af te maken. Sok 1 was klaar en de boord van de 2e ook. Ik kon dus direct met kleurtjes en patroontje aan de slag. Heb er helemaal zin in om deze sokken af te maken.

Vandaag keek ik eens even terug op mijn blog en hoeveel blogs ik zo per jaar schrijf. Dat aantal is redelijk stabiel per jaar. De ene keer veel in de zomervakantie, de andere keer mooi verdeeld en ik zag dat ik in 2021 in de Adventtijd elke dag een blog schreef. Ik zou bijna weer vergeten dat je toen ‘s avonds niet kon sporten, boeken afhaalde bij de winkel en we met het werk wel een kerstlunch konden houden, maar niet een diner. Goed om weer eens terug te lezen en mezelf er aan te herinneren dat een lege agenda toch ook wel heel fijn kan zijn…En dat het volstoppen van de agenda toch echt door mijzelf wordt gedaan.

En zo was de maandagavond al weer om voordat ik er erg in had. Lekker gebreid, een was opgehangen, theedoeken en kussenslopen gestreken en nog wat toegevoegd aan mijn handwerklijstje.

Een fijne week gewenst, Françoise

 

1 comment:

  1. Jij ook een fijne week. Groetjes Franca

    ReplyDelete