Monday, August 21, 2023

Zomervakantie 2023 dag 9

 De zondag begon sloom. Niet zo goed geslapen, warm en onrustig. Voor mijn doen laat er uit en na een ontbijtje op de bank zag ik onze poezen heerlijk slapen in de zon. Ze lagen vlak bij mij op de bank languit te ronken. Ik vond het eigenlijk wel een goed idee en dus zocht ik een plekje voor mijn benen, kussen onder mijn hoofd en ogen dicht. Ik soesde weg, geen besef van tijd en net toen ik bedacht dat aankleden en iets gaan ondernemen een goed idee zou kunnen zijn, voelde ik een kat zich installeren op mijn schoot. Ik bleef dus nog maar wat langer liggen, waarom ook niet?

Uiteindelijk natuurlijk wel in actie gekomen. Eerst maar met een breiwerk op de bank tijdens de finale van het WK voetbal voor vrouwen. Ondertussen draaide de wasmachine, ook dat moet gebeuren in de vakantie. Na de wedstrijd verhuisde ik naar buiten, naar een schaduwplekje in de tuin.

Ondertussen waren ook de katten weer wakker en bedacht Hope dat ze wel via de deur op de kast kon komen. Wat een sprongkracht. Later op de dag zou ze vanaf de eerste verdieping naar beneden vallen.
De rolhorren die we hebben op de slaapkamers zijn niet geheel veilig voor katten, wel voor muggen…Als je hard tegen het gaas duwt, kun je een opening maken. Zoiets moet er gebeurd zijn, want opeens lag er een kat op het terras. Enigszins verdwaasd keek ze rond: eindelijk buiten! Toch maar weer naar binnen, maar gelukkig niets aan de hand. Allebei geschrokken…dat wel.

De hele middag hielden we ons rustig. Breiwerk, boek, af en toe beetje onkruid weghalen tussen de stenen. Een lichte maaltijd waar je vooral niet te lang voor in de keuken moet staan, wasje opvouwen. Nog even de nieuwe tent opgezet, zodat je weet of alles er is en het duidelijk is dat de stokken aan de buitenkant van de tent komen.

Ook namen we onze wensen voor de komende vakantieweek door. Wat willen we nog doen? Waar willen we heen…Hoe gaan we naar de verjaardag? Wanneer komt het bezoek?
En zo maakten we een voorzichtige planning.
Dagelijks op het programma: een rondje langs de dahlia’s. Er zijn steeds meer bloemen zichtbaar.

Groet, Françoise




1 comment:

  1. Heerlijk zo'n dag, niks moet alles mag!
    groetjes Coby

    ReplyDelete