Monday, August 14, 2023

Zomervakantie 2023 dag 2

 Deze 2e dag had ik de hele dag het rijk alleen. De mannen waren naar de boot (voorheen van mijn schoonouders) om daar nog wat op te ruimen en ik rommelde in huis. Eerst heerlijk met een breiwerk, laptop, leesboek en krant op de bank. Quiltje over mijn benen, kat op schoot en na eerst een stukje krant, ging ik verder met mijn breiwerk. Het is nog een eentonig stuk dat ik moet, maar met een luisterboek schiet het toch wel op. Later bedacht ik me dat ik ook heel goed kan lezen als ik alleen maar recht hoef te breien, dus pakte ik mijn biebboek en breide verder. Het aantal steken per minuut is bij de laatste methode sneller.


Ik draaide een wasje, hing die buiten op een rekje en maaide daarna maar eens het gras. Wat maakt dat altijd een verschil in het aanblik van de tuin. Dat zit al een stuk beter! Ook op mijn lijstje stonden de dahlia's. Ze staan bij mij nog niet in bloei (hebben niet de hele dag zon), maar de knoppen worden dikker en dikker. Ik bond ze op, verwijderde zijscheuten en ga nu de bloemen uit de knoppen kijken. Ik snoeide de vlinderstruik wat, zodat er meer licht op de dahlia's valt en probeerde te bedenken waar ik morgen zal beginnen met onkruid wieden.


Ik breide nog wat, zittend op het bankje buiten en ging om 16:00 uur even wat halen bij de supermarkt (2 minuten lopen) voor het avondeten. Net zoals wanneer je kampeert je ook van dag tot dag bedenkt wat je zult eten en bij gebrek aan een koeling aan het einde van de middag naar de supermarkt op de camping loopt. Ik kocht dus ook een lekkere vruchtenyoghurt. Wij noemen dat altijd vakantietoetjes. Herinneringen aan de grote Hypermarché in Frankrijk komen naar boven: heel veel keus, in een meterslange koeling.


Met mijn boodschapjes loop ik door de warmte naar huis. Het ziet er dreigend uit, grijze wolken drijven over. Ik besluit met mijn breiwerk op de bank te zakken en het WK wielrennen op de weg voor vrouwen aan te zetten. Mooi nog de laatste 25 km gezien en genoten van de strijd. De mannen komen niet thuis eten, dus gooi ik het plan om (gelukkig hebben we thuis wel een koeling), maak wat lekkers voor mijzelf en volg met het bord op schoot de diverse sporten: zeilen, atletiek, nog wat interviews van het wielrennen.



Het voetballen geloof ik wel en ik verhuis naar mijn naaikamer. Zal ik quilten, een beetje spinnen op mijn tolletje of toch aan dat nieuwe breiproject beginnen. Een klein stukje maar... Uiteindelijk doe ik alle drie, radio 1 aan en voor het eerst in lange tijd luister ik naar Met het oog op morgen. Realiseer me dat het al laat is, maar dat het niet uitmaakt.

Een heerlijke dag en het lijkt me een goed teken dat ik nu al niet meer weet welke dag het is.

Groet, Françoise

2 comments: