Thursday, August 24, 2023

Zomervakantie 2023 dag 12

 Ook in de vakantie sta ik graag op tijd op. Ik vind het zonde om mijn tijd te verslapen en begin rustig met het ontbijt, blogjes lezen en schrijven, beetje handwerken of lekker met een boek op de bank. Meestal ben ik ook gewoon vroeg wakker: te warm in bed, geluiden buiten of poezen die staan te miauwen voor de deur. Het is echt tijd om op te staan vinden ze.

En terwijl Mr. X en ik thuis waren, werd intussen op de boot het zeil gehesen en werd er gezeild. Dat leverde in ieder geval mooie plaatjes op.

Deze ochtend ging ik verder met het patroon van de shawl. Deel 5 had ik toch wel wat ingewikkeld opgeschreven en dus komt er nog wat gepuzzel aan te pas om het eenduidig te noteren. Het voelt bijna als werken. Tegen mijn collega’s zeg ik altijd dat het schrijven van een brei- of haakpatroon ook code kloppen is. Zij doen niet anders dan zo logisch mogelijk programmeren: kort en bondig, maar wel volledig. Compacte code maakt een systeem sneller en beter te onderhouden. 

Vandaag hield ik het na de lunch voor gezien. (Zit je nu alweer achter de computer, zei Mr. X….Ga toch naar buiten, frisse lucht is goed voor je…Afijn alles wat je als ouder tegen een gamende tiener zegt). Na de lunch dus wat anders: nog even een cadeautje kopen in Den Bosch. We waren er snel weer weg…teveel kermisgeluiden.


Bij het beschrijven van de shawl bedacht ik me dat ik ook nog een bakje had met alle kleurtjes en restje wol. Die heb ik er ter inspiratie maar even bijgepakt. Dat heb ik geweten. Helemaal vergeten dat het daar open en bloot stond…weliswaar op mijn quiltstandaard, maar vooral Nacho heeft een scherpe neus voor bolletjes wol…Ik trof ‘s avonds een mooie wirwar van draden aan op mijn kantoor. Eigen schuld, morgen wat te doen.


Het was natuurlijk ook buiten heerlijk. De temperatuur in de tuin (in de schaduw) was precies goed om met een breiwerkje te zitten. Ik moest nog even wat uitproberen. In het patroon van de cooling down sokken worden kraaltjes meegebreid. In dit geval in de boord en op achterkant been. Dat doe ik niet bij mijn sokken, maar ik wilde de techniek wel uitvoeren. Dus kraaltjes geregen en aan de slag.

Kortom, alweer een fijne dag. Het einde van de vakantie komt nu toch wel schrikbarend dichterbij. Maar gelukkig staan er nog wel wat leuke uitstapjes op het programma.

Groet, Françoise






No comments:

Post a Comment