Sunday, August 13, 2023

Zomervakantie 2023 dag 1

Op zaterdag ga ik altijd al om 8:00 naar de supermarkt om boodschappen te doen. Nog rustig en alles op voorraad. Ik ben niet de enige die dat vast op zijn programma heeft staan en er wordt dan ook veel goedemorgen gewenst. Ik moest me even realiseren dat het programma voor de rest van de dag relaxed was en dat ook 8:15 uur prima zou zijn.

Aangezien ik het verloop van de rest van de week niet weet, haal ik alleen de basisproducten en denk van dag-tot-dag wel na over het avondeten.

Na een rustig ontbijt, afwasje, kattenbakken schoonmaken en een beetje breien, ging ik naar de bieb voor een stapel boeken en om te borduren aan de Tree of Connection.

De afgelopen drie zaterdagen schoof ik aan om mee te werken aan deze boom in wording. Ik kom mensen tegen uit mijn winkeltijd en mensen die ik ken van gezicht van de sportclub.
Ik vond op het canvas een getekend vogeltje en besloot deze met lontwol en borduursteekjes kleur te geven. Een mooi projectje om binnen twee uur af te krijgen.



We zaten in de bibliotheek van Vught, grote tafels en heerlijk allemaal draadjes, kraaltjes en wol op tafel. Om de tafel geanimeerde vrouwen, al vaker geweest of een eerste keer komen. Met veel ervaring of geen: het maakt niet uit.


Zo was de ochtend gevuld met handwerken en na de lunch gingen Mr. X en ik op pad voor de jaarlijkse Legodoos. We zagen veel prachtige, nieuwe ontwerpen (ver boven budget), maar gingen met een toepasselijke doos naar huis. Een ski-helling en klimmuur. Mr. X gaat nu alweer naar het 2e jaar van zijn MBO-opleiding, studierichting Outdoor (en dus skieën, klimmen, kajakken etc.). 
Deze doos is dus een soort van studie-object.

Thuis gekomen werd er meteen gebouwd totdat we op de fiets sprongen op weg naar een feestje.
De zon scheen inmiddels na regen in de ochtend, dus perfect om de rest van de middag en avond in de tuin te zitten bij vrienden. 
We genoten van de tuin, het gezelschap, de heerlijke maaltijd en het buiten zijn. Met een vest, trui of shawl was het goed toeven tot het einde.

Fietsend naar huis, snoven we de landelijke lucht in, zagen de koeien nog wakker in de stal (het licht was nog aan in ieder geval), en stopten bij de IJsautomaat. Even kijken en toen ook nog maar een ijsje tappen. Op het platteland haal je dus 24/7 een vers softijsje.

 
Al fietsend voelden we het verschil in temperatuur tussen onder een bomenrij door fietsen of een open stuk. De kou deed zijn best om de weg op te kruipen, maar de bomen houden dat nog even tegen.

Eenmaal thuis nog even beginnen aan een nieuw boek.
En voor het ultieme vakantie-onthaastingsgevoel: geen wekker.

Groet, Françoise

2 comments:

  1. Wat een heerlijke dag was dat! Ik vrees dat de koeien altijd in het licht staan. Ik heb vlak bij zo'n boerderij gewoond, door de hele nacht het licht te laten branden wordt de natuur van de koeien bewust verstoord, waardoor ze 3 keer per dag kunnen worden gemolken. Het was een doorn in het oog van onze buurman, ook melkhouder, maar zijn koeien mochten lekker buiten in de wei lopen, die andere koeien komen nooit de stal uit helaas.

    ReplyDelete
  2. Dat was dus een heerlijk 1e vakantiedagje. Ik moet ook altijd even wennen vakantieritme. Precies wat je zegt 10 min later de boodschappen is niet erg, maar ja gewoontedier he
    Geweldig leuke lego doos.
    Op naar dag 2, veel plezier.
    groetjes Coby

    ReplyDelete