Wednesday, August 23, 2023

Zomervakantie 2023 dag 11

De dag begon met het opvouwen van de was, stofzuigen en opruimen. Dat was natuurlijk wel na een rustig ontbijt, mijn blog schrijven een een half uurtje breien…Alle boeken hebben een plekje gevonden in de kast en een stapel tijdschriften/kranten is gesorteerd. 
Vervolgens bedacht ik me dat ik wel eens kon kijken naar de status van een breipatroon dat ik aan het schrijven ben. Ik breide de shawl in het voorjaar van 2021 met het garen uit de adventskalender 2020 van Ateliersopra. 

Tijdens het breien heb ik alle toeren meegeschreven en wel begonnen met uitwerken, maar ook weer blijven steken. Het maken van een patroon is heel veel werk. 
Mijn ontwerp bestaat uit 5 delen en ik was halverwege deel 4 met het uitwerken op de computer. Dat viel met niet tegen en ik besloot er mee verder te gaan. 
Ik dook in mijn aantekeningen en ging aan de slag. Typen, tellen, shawl er naast. Ik mis een steek…
Vervolgens schema uittekenen en de missende steek in mijn tekst gevonden.

Printen, foutjes corrigeren, spatie hier, spatie daar…o ja, nog even een kopje thee en avondeten.
En voordat ik het wist was het half 10 ‘s avonds. En dat was dus nog maar een stukje van deel 4 geweest.

Tussendoor maakte ik nog leuke post open. Een brievenbuspakketje met een projecttasje, thee en een lief briefje. Gekregen van een van de teamleden van mijn breiteam bij SWC 2023. Ik had in ronde 4 het aantal punten juist voorspeld als antwoord op de prijsvraag.

En natuurlijk blijven de dahlia’s verwonderen. Van dikke knop naar grote bloem, bijna zo groot als mijn hand.

En katten zijn zo voorspelbaar. Leg een papieren tas op de grond en binnen een minuut is deze gevuld. Voor de veiligheid knippen we altijd even de hengsels door, zodat ze daar niet hun kop doorsteken en dan gaan rondrennen.
Wat zal ik op de nieuwe dag eens gaan doen? Deel 5 uitwerken, met een handwerkje buiten, cadeautje kopen, nog wat opruimen in de garage? Van alles wat? Niets moet. Ik ga vooral genieten.

Groet, Françoise



 

2 comments:

  1. Je geniet echt van je vakantie. Leuk om mee te lezen wat je zoal doet op een dag. En je gaat lang door. Als ik dat zou doen, maakte ik geheid fouten.

    ReplyDelete
  2. Jeetje een breipatroon uitschrijven das toch weer andere tak van sport.
    Fijne dag, groetjes Coby

    ReplyDelete