Sunday, August 27, 2023

Zomervakantie 2023 dag 15

De laatste zaterdag van de vakantie. Tijd om vooruit te kijken naar de komende week. Ik vul de koelkast met etenswaren voor lunch en avondeten. Kortom, er moet weer gepland worden. Is alles schoon voor het introductiekamp van Mr. X? Is mijn bureau weer opgeruimd? Hoe is het in mijn naaikamertje? 
Zo ruimde ik de keuken maar eens grondig op, ontdooide ik de vriezer, sopte de koelkast en reed nog een rondje milieustraat met wat houtresten uit de garage.


Ik maak meestal een lijstje met de dingen die ik wil/moet doen in het weekend. Het afstrepen geeft zoveel voldoening. En daar zet ik ook de leuke dingen op als een uurtje breien!

Weinig foto’s deze dag. Een kat die lekker op de bank ligt met twee poppen. Deze kocht ik jaren geleden op een herfstmarkt. Gewoon omdat ze mee naar huis wilden. Ze zitten altijd op mijn kantoor op een paar poppenstoeltjes uit mijn vroege jeugd, maar opeens lagen ze lagen ze beneden. Onze katten zijn er mee aan het sjouwen. Dat vermoed ik tenminste. Ik heb het ze niet zien doen, maar de traptreden lijken me wat hoog voor poppenbeentjes, dat hebben ze nooit zelf gedaan.

Ik zette de kinders gezellig op de bank en vanmorgen vond ik ze weer boven. Prima als de katten er mee sjouwen, als ze het maar met liefde doen.

Na het avondeten zat ik weer achter de naaimachine. Verder met de onderdelen van de tas. Veel werk, maar ik volg braaf alle instructies, in de juiste volgorde…Ondertussen staat Radio 1 aan met Langs de Lijn, atletiek en veel achtergrond over de F1 in Zandvoort. Over alle fietsenstallingen, controle op wildparkeren, de gezelligheid in Zandvoort, kinderen die flesjes limonade verkopen in een standje voor de deur, de regenbuien etc.

Ik bedenk me dat ik in mijn jeugd al naar Langs de Lijn luisterde als ik op mijn tienerkamer zat. Beetje te knutselen of zo, ik weet niet meer wat ik dan precies deed. Huiswerk maken ondertussen? Maar het roept nog steeds hetzelfde fijne gevoel op.
En van Langs de Lijn beland ik bij Met het Oog op Morgen…is het alweer zo laat? Morgenochtend weer verder met de tas. Of dan eerst nog wat van mijn lijstje afwerken?

Groet, Françoise










1 comment:

  1. Dank voor al je blogs tijdens je vakantieperiode. Het was gezellig om ze iedere keer weer te lezen en met je mee te genieten!

    ReplyDelete