Monday, August 28, 2023

Zomervakantie 2023 dag 16

 De laatste vakantiedag was ook weer meer in het gareel. Om 9 uur sporten, daarna een kopje koffie en een uurtje achter de naaimachine. De spullen van de tas liggen er rondom uitgespreid, dus eens kijken of ik nu met kleine stapjes verder kan en de tas deze week kan afronden.

Na de lunch reden we naar Amsterdam voor een verjaardagsfeestje. Mijn jongste zus werd 40 en dat vierden we. Met de auto of de trein was even de vraag. Aangezien je bij haar wel kunt parkeren en ze als bewoner voor ons parkeerkorting kan regelen (dan betaal je 2 in plaats van 6,50 per uur), gingen we toch maar met de auto. Scheelt tijd en toch voordeliger dan met de trein (zelfs als je met 40% korting reist).

Het is wel handig als je dan niet een straatje verkeerd rijdt, dan zie je de hele wijk namelijk nog een keer, heb je in de stromende regen bijna een fietser voor de auto en ben je gewoon weer terug bij af. Parkeren kon dan wel weer voor de deur.


Terug was er nog genoeg licht in de auto om verder te breien aan deze shawl. Niet te moeilijk, prima voor onderweg.
Op tijd thuis om atletiekfinales te kijken en de mooie overwinning van de dames te zien op de 4 x 400m.

Om de een of andere reden kon ik niet makkelijk de slaap vatten en dat terwijl het niet echt vroeg was. Misschien toch omdat vanaf maandag het tempo weer anders zal zijn? Niet eerst met een boek op de bank als ik daar zin heb…(kan natuurlijk wel, maar dan moet ik eerder opstaan)

Dank jullie wel voor het meelezen en reageren op mijn dagelijkse blogjes. Vanaf nu zal het weer onregelmatig zijn. De verhalen in mijn hoofd worden minder vaak vastgelegd, maar natuurlijk zal ik het resultaat van de tas showen tzt.

Maak er een mooie week van. De dag begint hier met zon, maar de regendruppels zijn nog goed zichtbaar in de tuin. De foto van de dahlia is vers.

Groet, Françoise




5 comments:

  1. Jij bedankt voor je leuke verslagen van je vakantie. Succes vandaag met de eerste werkdag, en we zien vanzelf wel weer nieuwe berichtjes verschijnen.

    ReplyDelete
  2. Werk ze! Ik ben benieuwd naar je tas. Heb ook het patroon en de rest gekocht. Maar nog niks uit de verpakking gehaald want ik zie er wel een beetje tegenop.

    ReplyDelete
  3. Wat een slecht beleid in Amsterdam om de kosten hoog te houden voor parkeren ,niet iedereen heeft zo’n budget en voor de bejaarden die toch al weinig sociale contacten hebben word het nog lastiger om bezoek te ontvangen !
    Nederland word een land voor de rijken de zorg is slecht de woningen zijn alleen voor de hogere inkomens ,de toeslagen affaires ook bekend ,wat wonen we toch in een rot land dankzij deze regering !

    Mark R .

    ReplyDelete
  4. Heerlijk om je blogs te lezen. Nu weer het gewone ritme volgen. Veel succes met je eerste werkdag. Maar ik verzeker je, je zit er zo weer in.

    ReplyDelete
  5. Altijd gezellig om jouw blogjes te lezen!

    ReplyDelete