Sunday, July 5, 2020

Groen is gras

Het was een volle week, waarin veel werk werd verzet. Op het werk is nog niet voelbaar dat de vakantieperiode nadert. OK, er is nu een collega met vakantie/vrij, maar verder valt er nog niets te bespeuren van een rustige periode.
Maar toch was ik deze week een dagje vrij. Niet om te luieren, maar om graszoden te leggen.
Donderdag om 8:00 uur 's morgens haalde ik 20 rollen graszoden. Een behoorlijke last in de auto (niet in mijn eigen auto, dan had ik twee keer moeten rijden).
Een behoorlijk gewicht hebben die rollen: 15-18 kilo per stuk. De weersomstandigheden waren perfect: droog, niet te zonnig en een buitje voorspeld.
En voordat het koffietijd was zag de tuin er zo uit: 
Het leggen was eigenlijk zo gebeurd. Een goede voorbereiding scheelt het halve werk geldt ook hier.
En als quilter snap je natuurlijk wel hoe je stroken aan elkaar legt. Graag lange stroken aan de buitenkant, zodat het gras tegen een stootje kan. Strook te lang? Dan even een stukje afsnijden en daar kun je dan in de volgende rij mee beginnen.
De rest van de dag rommelde ik nog wat in de tuin en ging ik lekker in bad. Dat doe ik eigenlijk nooit en zeker niet op een donderdagmiddag... 
Verder haakte ik deze week nog bovenstaand blokje. Met restjes uit de snoepjespot. Rare kleurencombinaties, die verrassend leuk uitpakken.

Op zaterdag speelden we in de ochtend een honkbalwedstrijd: het aspirantenteam van de Ducks uit Boxtel bond de strijd aan tegen de ouders...nou, ze zijn klaar voor de competitie. A.s. zaterdag de eerste thuiswedstrijd! De trainingen van de afgelopen winter en het voorjaar hebben hun vruchten af geworpen. Een groot verschil met vorig jaar.
Natuurlijk wonnen ze van de ouders: ze kennen de regels beter en zijn heel wat soepeler in de armen en benen. Maar we hebben ontzettend veel plezier gehad.

Daarna moest ik met Mr. X nog hoognodig naar de stad. Hij groeit waar je bij staat en dus een aanvulling op de garderobe was hoognodig. En zelf kon ik wel een regenjas gebruiken. Ik ontdekte eerder deze week dat ik eigenlijk geen goede jas heb voor regenachtige dagen...dat nodigt niet uit om te fietsen.

We slaagden echt supersnel en hadden dus ook nog tijd voor een speelgoedwinkel bezoekje.
Een kleinigheidje kon er nog wel af...dus werd er 's avonds heerlijk gebouwd. 
Ergens in januari meldde ik mij aan bij Picnic. Gewoon om te zien hoe hun app werkt. Met in mijn achterhoofd de mogelijkheid om voor mijn schoonvader boodschappen te bestellen.
Maar dan kom je eerst op een wachtlijst tot ze ook in jouw buurt gaan bezorgen. Afgelopen week kreeg ik bericht dat ze nu ook bij ons bezorgen en dat wilde ik wel eens uitproberen.
Naast wat reguliere boodschappen besteld ik onderstaand blikje. Natuurlijk hoeven er niet per se koekjes in.
Mijn aanwinst bij Wietske paste er mooi in: 
Snel uitgeladen en kijk: wat wolletjes en garens van Sue Spargo. Moet ik toch echt even gaan uitproberen. 
Geïnspireerd door het quiltwinkelbezoekje naaide ik vanmorgen al vroeg een rij met diamantjes aan de eerdere rijen. Ik ben nog niet bij, maar in ieder geval weer een stapje verder. 
Een ander restjesproject nadert zijn einde. Ik hoef nog maar een paar sashings. Ik heb mezelf als doel gesteld dat ze deze maand af moeten, Een paar uurtjes achter de machine moet toch lukken?
Het gras ligt, dat moet nu wel dagelijks gesproeid, maar gezien het natte weer gaat dat geheel vanzelf! Ik ben dus erg blij met het huidige weer; af en toe een buitje, beetje zon en vooral niet te warm.

En zo vloog de week weer voorbij, zitten we al in de tweede helft van 2020, is het wel vakantietijd, maar gaan sportcompetities van start in plaats van een zomerstop te houden. Alles loopt een beetje anders. We bewegen mee, werken nog veel thuis en genieten daarnaast van de zomerperiode.

Fijn week gewenst met veel handwerktijd.
Groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment