Friday, July 24, 2020

Vakantie 2020 dag 6

Wat zullen we deze vakantiedag eens gaan doen? Wandelen, museum? Nee, allemaal gen optie voor een Mr. X. Een fietstochtje dan? Misschien kan het, als zijn benen lang genoeg zijn voor opa’s fiets. Vorig jaar ging hij nog achterop als we naar de Wedren reden... En ja hoor daar gaat hij...even een paar oefenrondjes op de parkeerplaats en daarna kijken of hij dat hekje over het fietspad ook fietsend kon nemen, net zoals mijn vader altijd deed.
Ja, ook dat lukte! 
Wat zou mijn vader hier van genoten hebben. Kleinzoon op zijn fiets!

Zelf stap ik op de andere sportieve stadsfiets van mijn vader, ook al zo’n piekfijne fiets.
We rijden naar Malden, eerst een stukje Heyendaalse weg: deze weg is 3 ochtenden  onderdeel van de Vierdaagse. We denken aan de muziek van vorig jaar en de appelflappen bij de bakkerskraam (net na de rotonde waar je rechtsaf gaat...)

Bij de zweefclub zakken we op het terras van boscafé Zweefinn voor een lekkere lunch en hebben we goed zicht op de startbaan waar 18 vliegtuigen klaar staan om op te stijgen. Eén voor één vertrekken ze. Prachtig gezicht, de witte vliegtuigjes tegen de blauwe lucht.

Terug fietsen we door het bos, langs Heumensoord en thuis zakken we op loungebank in de tuin. Boekje, kopje thee, breiwerk, beetje appen... Later buiten eten.
Na het eten nog een fietstochtje naar de stad, even over de Waalkade en weer terug.



Wat een heerlijk vakantiedagje!
Françoise 

1 comment:

  1. Oeps ik loop achter met lezen en reageren. Ook jij geniet van de vakantie. Ik ook en heb vaak geen wifi hier in het bos in mijn cosy cot (insta). Jullie doen ook heerlijk relaxte dingen net als wij. Wahhh mooi cadeau zo'n lamy. Mij kan je uren loslaten in zo'n boeken/pennenwinkel. Fijne dag

    ReplyDelete