Wednesday, July 29, 2020

Vakantie 2020 dag 11

Gisteren werd een van mijn neefjes 10 jaar. En hoe leuk is het dan als je een keer (nog) niet op vakantie bent en familie zomaar tijd heeft om langs te komen? We reden dus naar Wageningen met cadeautjes en een tas vol te kleine kleren  van Mr. X. Gezellig met familie aan een ruime verjaardagstafel buiten met lekkere koffie en overheerlijke zelfgemaakte kwarktaart met bramen (zelfgeplukt). En met verse bramenjam in de tas reden we weer terug naar Rotterdam.
Daar gingen we weer verder met opruimen. Ik vond prachtige breinaalden. Vooral de kleur is fantastisch, die neem ik dus mee naar huis, Ik heb mijn schoonmoeder nooit zien breien, maar deze naalden zijn wel een leuke herinnering. Verder kwam ik deze dag stapels lappen tegen voor het maken van blouses, broeken en jasjes. Al deze prachtige stoffen zitten nu in een doos voor het goede doel.
Een ander stofje dat ik herkende was dit schattige stofje met rozenknopjes: afkomstig van de wieg van de kinderen (jaren zestig dus). Ook dat lapje gaat mee naar huis, die mag dan nog in een diamantje van mijn Sparkling Pieces. Een stapel tijdschriften uit de jaren 80 was leuk om te zien, maar is inmiddels in de kliko beland.
Naast al dat geruim wordt er ook nog wat gebreid. Ik doe dat ook vaak in de auto als ik niet hoef te rijden. Mr. X zit altijd voorin (wagenziek) en ik dus rustig op de achterbank met mijn breiwerkje.
Ben inmiddels aan mouw twee begonnen van een wintertrui. De eerste mouw is klaar tot aan de kop. Nu eerst de andere delen en dan kijken of de lengte goed is.
Mooi patroon, maar o wat veel kabeltjes...
Fijne dag,
Françoise

No comments:

Post a Comment