Tuesday, July 21, 2020

Vakantie 2020 dag 3

Er staan allemaal zakken, dozen en tassen in de gang. Zakken met oud textiel voor de milieustraat, een doos met mooie jongenskleding voor de kringloop en een paar tassen met kleding voor neefjes die een paar jaar jonger zijn.

De linnenkast is verhuisd naar onze slaapkamer, wat een gedoe...hij kan namelijk net niet rechtop door de deur. Dus moet hij gekanteld en dat betekent dat je ruimte moet maken. Daarnaast staat er een Billykast vol met DVD's in de weg. Heel voorzichtig heb ik de gevulde kast verschoven, linnenkast verhuisd en de DVD-kast weer terug gezet. Natuurlijk meteen even gestofzuigd achter de kast.

Inmiddels is dus ook al het linnengoed uitgezocht en door het verhuizen van hobbyspullen naar zolder is het opeens een heel ruime linnenkast. Misschien denk je hobbyspullen naar zolder? Ja, van die hobbyspullen die maar heel af en toe nodig hebt: acrylverf, crêpe-papier, linoleummesjes en textielverf etc. Het hoeft niet weg, maar het hoeft ook niet voor het grijpen te liggen.

En zo ontstaat er ruimte in het kantoor. En kan er een andere kast komen om de administratie, tekenspullen en potjes inkt in te zetten. Dat geeft weer ruimte in mijn naaihok (zo wordt mijn kleine quiltatelier hier genoemd). Het kantoor wordt nu echt een kantoor in plaats van de logeerkamer waar we in maart het bed uit haalden en een tafel neerzetten, zodat er beter thuis gewerkt kan worden.
Waar thuiswerken al niet goed voor is...
Ik denk dan mijn werkplekje met laptop in de woonkamer ook wel opgeheven kan worden: ga gewoon lekker boven zitten en anders neem ik mijn laptop meer naar beneden.
 

De volgende stap is dus het kantoor mooi maken, maar natuurlijk is er ook tijd voor handwerken. Ik brei verder aan de mysterie lapjesdeken en ga er 's avonds weer voor zitten om de livestream op You Tube te volgen. Twee keer per week is er uitleg voor het nieuwe deel en zijn er altijd weer tips.

Ik heb deze live streams al op veel plaatsen gevolgd: wachtend in de auto op het parkeerterrein van de honkbalclub (telefoonscherm), in de tuin of in kantoor op mijn laptop en gisteren besloot ik tot het grote tv scherm over te gaan. Je raadt het al: ik was alleen thuis. Mijn mannen doe ik niet echt plezier met breien op het scherm.

Vandaag dus weer verder opruimen in kantoor en naaihok!
Fijne dag,
Françoise

2 comments:

  1. Leuke tip breien op het scherm. Ik ben gek op youtube filmpjes kijken in mijn kamertje. Wat ik zelf ook zo leuk vind aan mijn kamertje is dat het een zogezegd meisjes kamertje is. Met (quilt)hebbedingen, bloemetjes, lichtsnoer etc etc.... doosjes hoeveel??? Terwijl mijn huis juist straks en soberlandelijk is. Zalig zo'n kamertje. Maar goed bij ons gaat er ook wat geschoven worden na de vakantie want ik kom echte opbergruimte tekort dus ik ga billy boekenkasten met deuren neerzetten.

    ReplyDelete