Tuesday, July 28, 2020

Vakantie 2020 dag 10

Deze vakantiedag stond in het teken van snoeien, opruimen en een bezoekje aan mijn schoonvader.
De tuin van mijn schoonmoeder (blijft toch haar tuin ook al is ze overleden) is niet groot, maar toch heeft ze daar een aantal spannende paadjes in weten te maken. De achtertuin ligt aan een sloot en vanaf het terras zijn er drie paadjes naar beneden richting slootrand. De paadjes waren echter niet meer te zien...dus ging ik met een grote snoeischaar op pad. Brandnetels, klimop en kleefkruid ben ik te lijf gegaan en na een uurtje waren de eerste twee paden weer vrij.

Na een kopje koffie was het tijd om op zolder te beginnen met de handwerkspullen van mijn schoonmoeder...ik ben echt van alles tegen gekomen...Ritsen, knopen, elastiek, schoudervullingen, klosjes garen etc. etc. Mijn schoonmoeder was ook een quiltster en ik kwam dus heel wat mooie lapjes tegen. Vaak nog uit de tijd dat ik mijn winkel had, het waren dus uren vol herinneringen.


Ze was niet alleen quiltster, maar vooral ook heel handig in het naaien van kleding en kostuums. Zo zag ik fluweel in Sinterklaasrood inclusief de gouden franje waarmee zijn mantel wordt afgezet. En ik vond wat restjes roze stof die ze gebruikt heeft voor een jurk met heel veel zakken (om te grabbelen) voor de Herfstmarkt van de basisschool waar Mr. X op zat.

Ik vond dubbele quiltlinialen (vast een keer eentje kwijt) en de grootste ontdekking was de quilttafel van de Bernina 440. Volgens mijn schoonvader had ze er geen en bij het overnemen van de machine heb ik er dus eentje van een vriendin overgenomen.

Nu heb ik er dus 2!
Mocht er iemand een Bernina 440 Quilteditie hebben en nog op zoek zijn naar een aanschuiftafel om te quilten? Of weet je iemand? Stuur me dan een persoonlijk berichtje.

's Middags op bezoek bij mijn schoonvader. Hij is altijd blij als we er zijn. Hoeven niet eindeloos te praten, er zijn is voldoende. Natuurlijk neem ik dan een breiwerkje mee: dat ziet hij me al 30 jaar doen, dus daar ga ik gewoon mee verder.

Fijne dag weer,
Françoise

1 comment:

  1. Huhh had jij een quiltwinkel? ja zo bekend ben ik niet in quiltland.
    Ach het lijken wel retro stofjes. Goed werk gedaan in de tuin.

    ReplyDelete