Monday, July 27, 2020

Vakantie 2020 dag 8 en 9

En zo was de eerste week alweer voorbij. Op naar de tweede week. Dan is onze verblijfplaats Rotterdam. We vertoeven in het huis van mijn schoonouders, zodat we mijn schoonvader in het hospice gemakkelijk kunnen bezoeken en elke dat wat werkzaamheden in en om het huis kunnen doen.
Het weekend stond dus in het teken van thuis nog een wasje, stofzuigen, nog maar een keer een rondje milieustraat (inmiddels ga je toch echt wel heel goed zien dat er veel is opgeruimd) en nam ik de tijd om al mijn vulpennen naast elkaar te leggen, te vullen met een kleurtje en ze nog een keer te testen.
Zondag aangekomen in Rotterdam, direct met de tuin begonnen. Al dat groeizame weer...voor je het weet is een tuin overwoekert en groeit het gras tussen de tegels om de auto heen die op de oprit staat.

Het voordeel is wel, dat je heel snel eer hebt van je werk. Ik maakte een paar foto's van de bloemen in de tuin. Zag later dat ik vorig jaar om deze tijd ook deze foto's maakte.

De bramen bloeien volop en elke keer als ik langs het huis loop, stop ik er een paar in mijn mond. Dan zijn ze toch het allerlekkerste.
Natuurlijk is er ook voldoende tijd voor een handwerkje en een boek. Keuze genoeg uit de handwerkjes, want je kent het wel: wat zal ik eens meenemen? En aangezien er meer dan genoeg ruimte in de achterbak was, maakte een handwerkje meer of minder ook niet uit. Dus: iets simpels, iets moeilijks, iets waar ik verder mee wil, iets voor onderweg, iets voor als het licht wat minder is, iets kleins voor als het warm is...zo zijn er allerlei redenen te bedenken om net dat ene werkje mee te nemen. Ik geloof dat het 4 breiwerken en een quiltwerkje zijn geworden.

Fijne week,
Françoise

1 comment:

  1. Heerlijk toch dat je niet hoeft te kiezen welk handwerkje. Zelfs heb ik ook genoeg bij me, thuis kan ik ook kiezen dus hier ook. En dan wat een verzameling pennen heb je, geweldig! Veel plezier in Rotterdam.

    ReplyDelete