Wednesday, July 22, 2020

Vakantie 2020 dag 4

Verder met opruimen en inrichten is een van de programma-onderdelen van deze dag. Maar eerst...een vaste zomervakantie traditie: een grote, maar dan ook echt grote doos met Lego. Er is natuurlijk vooronderzoek gedaan.Het handige van vooronderzoek is dat je een duidelijke maximumprijs kunt afspreken, zodat er binnen dat kader gekozen kan worden.
Eerst nog even op de website kijken van 2ttoys in Den Bosch voordat we op pad gaan. Hebben ze de dozen waaruit we willen kiezen wel in huis? De website zegt: Verwacht...Zullen we dan naar de stad gaan? Nee, die zijn met vakantie...

Weet je wat? We rijden er gewoon heen en vragen naar onze favorieten...het kan natuurlijk zijn dat de website iets achter de loopt en uit ervaring weten we dat vragen loont.
En ja hoor, beide dozen zijn op voorraad...dan wordt het kiezen. Eigenlijk is dat niet zo moeilijk, want het thema hier in huis is Pretpark. De nieuwste doos in dit thema is het Haunted House.
Een prachtige doos...ja, die wordt bewaard. En we lieten ons gisteren vertellen dat we ook de zakjes en zelfs het lege stickervelletje moeten bewaren (en houd ook de reservestukjes apart). Mocht je dan ooit de set willen verkopen, dan scheelt dat lege velletje veel geld.
Dat is natuurlijk allemaal voor later. Eerst wordt er gebouwd (vriendje komt helpen) en daarna mee gespeeld. In vakantietijd staat hier nog steeds de Lego breeduit in de kamer. Een compleet pretpark wordt opgebouwd. Ter aanvulling op het pretpark mocht ik ook een klein doosje:
De jongens dus aan het bouwen, afgewisseld met gamen en ik verder met opruimen en inrichten van mijn kantoor. Kast in elkaar en ik bedacht dat daar wel een mooie vaas op kan staan. Een prachtige vaas, maar heel lastig om er de goede bloemen bij te vinden. Het moeten forse bloemen zijn. Ik sneed wat takken van de vlinderstruik in de tuin en ben helemaal tevreden met de combinatie.
Op mijn bureau heb ik voor het werk altijd 3 beeldschermen in gebruik. Nu met al het thuiswerken en online vergaderen moet de laptop in het midden, vanwege de camera. Voor mijn ogen fijn als de schermen zo veel mogelijk op gelijke hoogte staan, dus had ik een stapel boeken onder de laptop liggen. Gisteren zag ik bij het opruimen een van mijn naaimachine aanschuiftafels op de kast liggen en dat leek me een veel betere oplossing. Alle snoeren kunnen er onder en ook het losse toetsenbord past er makkelijk bij. Ik vind het een leuke oplossing.
Het kantoor is nu een nog fijnere werkplek. En ook mijn naaihok heeft er van geprofiteerd: er is ruimte vrij gekomen door de verhuizing van wat ordners en andere kantoorartikelen. Heerlijk, nu is de vloer leeg in dat hok. Het is maar een kamertje van krap 2 x 3 meter en als daar dus een metertje leeg komt in de loopruimte is dat heel veel!

Vandaag geen opruimacties meer...het is even genoeg.
Op het lijstje:
1. naar de opticien voor een oogmeting en een nieuwe bril uitzoeken
2. winkelen en logeren in Nijmegen

Fijne dag,
Françoise

No comments:

Post a Comment