Friday, October 5, 2018

Opruimen dag 5

Vandaag een hele andere opdracht. Je wint er geen fysieke ruimte mee. Dat moet ik dan maar doen met het verder sorteren van die laatjes...(van dat ene laatje naar het andere...)

Het was tijd om je foto's op je telefoon op te schonen. Ik had meer dan 1700 foto's op mijn telefoon staan (van meer dan een jaar altijd en overal plaatjes schieten). 
Heel veel kon er zo weg: vaak even iets dat je moet onthouden, of even bij een berichtje moet zetten.

Inmiddels zijn er 1100 foto's in de prullenbak verdwenen en kan een groot deel ook naar mijn laptop verhuizen, maar daar moet ik echt even voor gaan zitten, zodat alles dan ook meteen in de juiste mapjes terecht komt.

En omdat fysiek ruimen toch ook wel heel fijn is: de kabeltjes zijn inmiddels ook allemaal afghandeld en bijna afgevoerd...(staan bij de keukendeur op weg naar de bak voor de milieustraat), ga ik lekker nog even wat in die laatjes rommelen. Wie weet kan er ook nog wel wat weg. In ieder geval ga ik er ruimte mee winnen op de plank naast mijn werktafel. En dat is dan heel goed zichtbaar.

Ik ga intussen ook een bedenken waarmee ik mezelf ga belonen als ik deze maand echt zo lekker blijf opruimen en er ook een stukje over schrijf. Niet iets groots, maar iets waar ik blij van wordt bij toekomstig gebruik. Ik heb nog wel wat boekenwensen. Leuk om over te na te denken.

groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment