Thursday, October 18, 2018

Opruimen dag 17

Vazen, bloempotten en planten stonden op het programma. Planten heb ik niet zoveel binnen en die waren al aan bod geweest voor een verzorgingsronde tijdens het opruimen van het kastje in de gang.
Mijn vazen staan allemaal boven op de keukenkastjes en zijn allemaal van glas: dat geeft al een eenheid en rust daar boven op in het zicht. Er zijn altijd een paar favoriet voor de bossen bloemen en heel vaak heb je toch net niet de goede. Herkenbaar?
Een sopje kunnen ze ook wel gebruiken, maar verder dan uitzoeken ben ik niet gekomen: er mogen er zes het huis verlaten. Een ritje naar de kringloop in de agenda gezet...

In plaats van de vazen te poetsen ben ik verder gegaan met mijn kinderboeken: twee volle verhuisdozen staan er nu gevuld met boeken...en ik heb nu nog 2,7 meter aan boeken: 20 cm meer dan ik bedacht had. Ik ben er absoluut tevreden over. De komende weken ga ik kritisch kijken of ik blij ben met deze selectie...

Meteen gisteren verder gegaan met de andere boeken die hier staan: alle planken kunnen wel een sopje gebruiken en een reorganisatie. Zo heb ik bijna de hele collectie van Leni Saris. Er mist er nog eentje. Dus mocht je Mijn zusje Nuncia nog in de kast hebben staan en deze willen missen? Bij mij is het boek welkom. Deze boeken zijn samen ook 2,50 meter.

Het opruimen heeft een soort sneeuwbal effect:
Vazen de keuken uit...naar de garage: dan wordt het daar weer even vol.
Spelletjes van de gang naar boven...daar staan ze nu te wachten op een plaatsje...

Wordt vervolgd,
Françoise


No comments:

Post a Comment