Wednesday, August 12, 2020

Zomers warm

Er valt niet aan te ontkomen: ook hier is het warm en schrijf ik er over. Heerlijk voor iedereen die vrij heeft en geniet van vakantie, maar hier voor mij geen vakantie en we maken er maar het beste van op kantoor. Thuis of op het werk: het is beide warm. Dus ga ik niet op de fiets naar kantoor, een rit van 13 km. 's morgens nog lekker, maar met 36 graden over al het asfalt aan het einde van de werkdag is minder gezond. Dus ga ik met de auto en geniet dan van het airco-momentje van de dag.

Uitzicht vanuit de ligstoel

Maar dan dat slapen: ik vind het echt een ramp. Alles is warm en slapen zonder iets over me heen vind ik eigenlijk niet fijn. Het liefste heb ik een paar zware quilts op me. Na een paar uur draaien en woelen ga ik er dan maar weer uit en ga op de bank liggen met de tuindeur open. Beneden is het nog net wat koeler gebleven en ik hoop op wat zuchtjes wind.

Een paar uur later weer terug naar bed om daar verder te slapen: en dan zo vast slapen dat je schrikt als twee uur later de wekker gaat...

Maar vandaag las ik de tip om een kruik te vullen met ijswater en die in bed te leggen. Dat ga ik vannacht dan maar eens uitproberen. Dat ik daar nou niet eerder aan gedacht heb. Ze liggen voor het grijpen, voor de koude voeten in de winter...

Verder zal ik niet klagen, want ik realiseer me heel goed dat mijn werk prima vol te houden is met dit weer. Daar ga ik niet zo snel van zweten, hooguit plakken mijn handen af en toe aan het toetsenbord vast.

Bloemenborder Efteling

Op dit moment zit ik met mijn laptop en een lampje buiten op het terras. Heerlijk, maar dat vinden de muggen ook. Dus zo dadelijk toch maar naar binnen en daar nog wat handwerken. Eerst maar eens de kruiken vullen en nog even in de koeling leggen. Ik zal mijn bevindingen laten weten.

groet,

Françoise


3 comments:

  1. Eerlijk gezegd ben ik er klaar mee, beetje minder mag wel. Op mijn werk geen probleem daar is airco. Maar thuisgekomen van de vakantie zaterdag heb ik in huis nog geen klap uitgevoerd behalve dan de wassen draaien. Erger me kapot het is rommelig en stoffig in huis maar leg me neer bij het feit. Volgende week dan maar.

    ReplyDelete
  2. piep

    Idd meid, t ‘is genoeg.. wat.. t’is teveel... morgen beter zegt onze weerman.. laten we hopen..
    knuf

    ReplyDelete
  3. Ik heb een ventilator in de slaapkamer. Op lage stand net een zuchtje wind om me heen maakt dat ik beter slaap. Nog even hè, het is bijna voorbij de warmte.

    ReplyDelete